کد مطلب: ۷۰۸۵۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت آیفون ۱۴ در بازار چند؟/ افزایش ۷ میلیون تومانی در ۲ هفته

قیمت آیفون ۱۴ در بازار چند؟/ افزایش ۷ میلیون تومانی در ۲ هفته

بررسی‌ها نشان می‌دهد هم‌اکنون قیمت آیفون ۱۴ پرومکس با حافظه ۲۵۶ گیگابایت حدود ۶۸ میلیون تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اواسط شهریورماه بود که از گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس رونمایی شد. حال با گذشت بیش از سه هفته همچنان گوشی‌های آیفون ۱۴ به صورت رسمی به بازار ایران نرسیده است.

قیمت آیفون سری جدید، در ابتدا قطعا با حباب زیادی همراه خواهد بود. اما در هر صورت گوشی‌های آیفون طرفداران بسیار زیادی دارد که برخی از طرفداران آن دست به نقد نشسته‌اند تا هر طور شده جزو اولین افرادی باشند که اولین سری از آیفون‌های جدید را به دست بگیرند.

بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اخیرا یک محموله گوشی‌های آیفون ۱۴ به صورت قاچاق و از طریق رویه مسافری وارد کشور شد. اما خریداران فعلی این گوشی‌ها در حال حاضر امکان رجیستر کردن آن را ندارند.

قیمت آیفون ۱۴ چند؟

گرچه گوشی‌های آیفون ۱۴ هنوز به صورت رسمی وارد کشور نشده‌اند، اما به‌راحتی می‌توان این گوشی‌ها را در بازار پیدا کرد. یکی از فروشندگان موبایل در بازار علاالدین در این باره به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر آیفون ۱۴ در بازار بدون رجیستر موجود است.

وی بیان کرد: کسانی که به دنبال خرید سری جدی گوشی‌های آیفون ۱۴ هستند، می‌توانند از طریق مسافران خارجی که به ایران بازمی‌گردند اقدام به رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ کنند. در غیر این صورت باید منتظر باشند تا شرکت‌ها به صورت رسمی آیفون ۱۴ را وارد کنند. البته رجیستر کردن از طریق مسافری در شرایط فعلی، راحت‌تر و هم ارزان‌تر خواهد بود.

او گفت: قیمت آیفون ۱۴ پرومکس ۲۵۶ گیگابایتی که هم اکنون در بازار موجود است با قیمت بین ۶۳ میلیون تا ۶۷ میلیون تومان در حال فروش است.

قیمت آیفون

افزایش ۷ میلیون تومانی قیمت آیفون ۱۴

در حالی میانگین قیمت آیفون ۱۴ پرومکس هم‌اکنون حدود ۶۵ میلیون تومان است که قیمت آن در ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱، ۵۸ میلیون تومان بود. این موضوع نشان می‌دهد تاخیر در واردات رسمی این گوشی‌ها باعث شد تا در عرض حدود دو هفته حدود هفت میلیون تومان افزایش پیدا کند.

با اینکه فروش محصول جدید آیفون به صورت رسمی وارد کشور نشده است اما هم‌اکنون در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی در حال فروش است.

در حال حاضر اغلب طرفداران پرپاقرص آیفون منتظر موجود شدن مدل پرومکس ۱ ترا آن هستند. بنا بر گفته‌های برخی از فروشندگان موبایل، هنوز این مدل گوشی در بازار موجود نشده است. اگر هم موجود باشد بسیار اندک و محدود است.

همانطور که اشاره شد، اکنون امکان رجیستر شدن گوشی‌های جدید آیفون وجود ندارد و بازه زمانی مشخصی هم برای واردات رسمی آن اعلام نشد. اخیرا محمدرضا عالیان، سخنگوی واردکنندگان موبایل به تجارت‌نیوز عنوان کرد: تا به این لحظه شناسه گمرکی آیفون ۱۴ در سامانه‌ها ثبت نشده است. به همین دلیل تجار امکان ثبت سفارش و ترخیص سری جدید گوشی‌های آیفون را ندارند.

با توجه به اینکه همچنان تامین ارز برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، حال باید منتظر بود و دید که واردات سری جدید گوشی‌های آیفون چگونه تامین ارز خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر گزارش گوشی‌های آیفون ۱۴ در ایران رجیستر نمی‌شوند را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.