کد مطلب: ۵۴۸۵۳۹

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۶ خرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۶ خرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

روز گذشته طلای آتی آگوست با ۲۱.۲۰ دلار افزایش در هر اونس به قیمت ۱۸۹۲ دلار رسید. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: احتمالا در هفته سوم خرداد انس جهانی طلا و دلار روند افزایشی داشته باشد، بنابراین ممکن است طلا در بازار ایران گران شود.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۷۹ هزار تومان معامله شد.

احساسات در بازار طلا میان سرمایه گذاران همچنان صعودی باقی مانده زیرا پیش‌بینی شده است فلز گرانبها نقطه شیرین خود را در بازارهای مالی پیدا می‌کند.

برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که انتظار می‌رود داده‌های اقتصادی فشار تورم را بالاتر ببرد. با این وجود ، این اعداد آنقدر قوی نیستند که فدرال رزرو را مجبور کند سیاست‌های پولی خود را به این زودی‌ها تشدید کند.

آخرین نتایج نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه گذاران خرده فروشی و تحلیل گران وال استریت همچنان در قیمت طلا را در هفته جاری صعودی پیش‌بینی می‌کنند. با این حال ، احساسات نزولی نیز میان این افراد در حال افزایش است زیرا برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که بازار بیش از حد با قیمت بالاتر از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس مانده است.

مارک چندلر ، مدیر عامل Bannockburn Global Forex(صرافی بین المللی) ، گفت که طلا پس از آمارهای ناامیدکننده اشتغال در ماه مه (خرداد) ، شاهد یک جهش شدید بوده است.

او گفت: با این وجود ، من تمایل بیشتری به فروش بیشتر را دارم و من گمان می‌کنم همه آنچه که تاکنون دیده‌ایم اولین مرحله از اصلاح پایین‌تری بوده است.

این هفته ، ۱۶ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از این تعداد ، ۱۱ تحلیلگر ، یا ۶۹٪ ، گفتند که آنها طلا را صعودی پیش‌بینی می‌کنند. در همان زمان ، دو تحلیلگر ، یا ۱۳٪ ، اعلام کردند که قیمت طلا در این هفته نزولی خواهد بود. سه تحلیلگر یا ۱۹٪ اظهار داشتند که روند قیمت طلا را خنثی تشخیص می دهند.

احساس صعودی در حالی است که طلا آخرین قیمت نزولی خود را در چهار هفته گذشته تجربه کرد. معاملات آتی طلای آگوست آخرین قیمت هر اونس ۱۸۹۶٫۵۰ دلار معامله شد که نسبت به هفته گذشته تقریباً ۰٫۵ درصد افت داشت.

اگرچه شاخص های حرکت در بازار طلا روند ثابت طولانی مدت را به همراه داشته، اما برخی از تحلیلگران گفته اند که این فلز گرانبها دارای پتانسیل صعودی بیشتری است. آنها گفتند که چشم انداز اساسی پشتیبانی جدی از روند صعودی فعلی را فراهم می کند.

بازار طلا به دنبال بستن هفته با روند نزولی بوده است ، پس از افت قیمت ۲ درصدی در روز پنجشنبه، قیمت‌ها از پایین‌ترین سطح برخوردار هستند. ناامید کردن اطلاعات لیست حقوق غیر کشاورزی برای ماه مه (خرداد) به طلا کمک می‌کند تا ضررهای قبلی خود را جبران کند.

تحلیلگران دیگر گفتند که فشار طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار در هر اونس در ماه مه (خرداد) نشان می‌دهد که بازار حرکت محکمی را دارد. ماه گذشته بازار طلا بهترین سود ماهانه خود را از ماه ژوئیه (دی) تجربه کرد.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت طلای امروزدربازارچند

  • ناشناس

    انشا… که قیمت طلا بیاد پایین به زیر یک میلیون برسه