خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۲۸۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

انار لوکس‌ترین میوه پاییز / قیمت انار از ۳۰ هزار تومان گذشت

انار لوکس‌ترین میوه پاییز / قیمت انار از ۳۰ هزار تومان گذشت

سال گذشته قیمت انار خبرساز شد. امسال اما قیمت انار از ۳۰ هزار تومان گذشت و حالا جز لوکس‌ترین میوه‌های پاییز است. علت گرانی انار چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایران جزو پنج کشور تولیدکننده انار است اما انار امسال هم جز لوکس‌ترین میوه‌های پاییزی است. قیمت آن در میوه‌فروشی‌ها از ۳۰ هزار تومان گذشته است و البته برخی از میوه فروشی‌ها هم هستند که گران فروشی می‌کنند.

سال گذشته قیمت انار خبرساز شد و از ۲۰ هزار تومان گذشت. کشاورزان اما در آن زمان علت گرانی انار را دلالی در بازار میوه عنوان کردند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به قیمت انار به تجارت‌نیوز گفت: امسال بخشی از انارها به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود. علاوه بر آن قیمت انار به دلیل افزایش نرخ کارگر، افزایش قیمت کارتن، پوشال و سبد بالا رفته است.

مصطفی دارایی‌نژاد توضیح داد: در عمده فروشی‌ها انار دماوند از ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان قیمت دارد. انار ساوه بین هشت تا ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود. انار شیراز بین ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان فروخته شده است که طبق قانون نظام صنفی باید فروشندگان میوه با اعمال ۳۵ درصد سود این میوه را بفروشند.

او اظهار کرد: انار در میوه فروشی‌ها با قیمت بیش از ۳۵ هزار تومان فروخته می‌شود که این افراد گران فروشی می‌کنند و نهایتا قیمت انار برای مصرف‌کننده ۳۲ هزار تومان است.

وضعیت تولید انار چه طور است؟

دارایی‌نژاد با اشاره به وضعیت تولید انار گفت: هر چند تولید میوه امسال گران شده است اما خوشبختانه امسال خشکسالی تاثیر چندانی بر قیمت میوه‌های پاییزه نگذاشته است و تولید و کیفیت انارها مناسب است.

او گفت: سال گذشته نرخ دستمزد کارگران برای چیدن میوه ۱۰۰ هزار تومان بود اما حالا امسال نرخ دستمزد دو برابر شده و هر کارگر روزانه برای چیدن میوه ۲۰۰ هزار تومان از کشاورز پول دریافت می‌کند.

سال گذشته اما جواد باقری، عضو هیات مدیره اتحادیه میوه وتره‌بار گفته بود: «قیمت انار و سایر میوه‌ها به دلیل هزینه بالای کارگر، تهیه سبد و هزینه بسته‌بندی افزایش یافته است. قیمت انار بالاست که اگر مردم هم این میوه را نخورند، مشکلی ایجاد نمی‌شود.»

برای مطالعه بیشتر خبر سبد میوه شب یلدا را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تواین چند سال اخیر یکی از اقشاری که نه گرانی فهمیدن چیه نه تورم نه بدبختی همین کشاورزها بودن اینقدر گران فروختن و میفروشند که کلی خوش به حالشون شده اکثرشون تو شهره خونه میخرن مغازه میخرند و…
    ختم کلام اینکه دلار چه ربطی به سیب زمینی وپباز و میوه داره یعنی چقدر ربط داره؟
    به والله خیلی از میوه ها بیشتر از دلار قیمتشون بالا رفته

    • ناشناس

      برو کشاورزی کن بفهمی کی سود میبره… این وسط دلال ها سود میبرن.فکر کردی گرون میدن دلیلش چیه؟؟؟وقتی کشاورز کود بذر و … رو سه برابر قیمت میخره اب نیست و باید پول برق برای کوچکترین اب رو چند برابر بده بعد سر زمین مفت ازش میخرن دلیلش شماهایید….

    • ناشناس

      درجواب به شما که میگی برو کشاورزی کن
      کشاورز زمینش تو این چند وقت بیشتر از ده برابر رشد کرده محصولاتش بیشتر از ده برابر رشد کرده خیلیها خودشون عرضه کننده شدن اونهایی هم که تناژ بالا دارن خیلی سودشون زیاد شده نیازی به گفتن نیست همه اینا رو میدونن این وسط دلال هم یکی از اقشاری هست که تو این بحران تورم سودهای کلان میبره
      از حبوبات برنج میوه جان سبزیجان همه و هم چندین برابر شدن مگه درامد کارگر چقدر شده که باید یه کیلو برنج شش هزارتومانی رو از خود کشاورز به صورت مستقیم بخره پنجاه هزار تومن؟؟؟؟

    • ناشناس

      احسن حقیقت همینه

  • ناشناس

    عمو لوکس خخخ تاسف

  • ناشناس

    من باغ دار هستم از نیریز فارس دست مزد کارگر ۲۵۰ هزار تومن دادم و سایر هزینه‌ها هم چند برابر شده گفتم بدونید ایزدپناه هستم

  • ناشناس

    با سلام یک کارگر روزانه بالای ۳۰۰ کیلو انا می چیند که کیلوی ۸۰۰ به بار میخورد اما قیمت انار دو برابر شده