کد مطلب: ۴۶۲۴۴۰

شیوع مجدد کرونا بازارهای جهانی را متلاطم کرد / تاثیر بازارهای جهانی بر بورس چقدر است؟

شیوع مجدد کرونا بازارهای جهانی را متلاطم کرد / تاثیر بازارهای جهانی بر بورس چقدر است؟

در معاملات کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه، قیمت هر بشکه نفت برنت با افتی ۱٫۲ درصدی به ۴۲ دلار و ۷۲ سنت رسید. هر اونس طلا نیز زیر ۱۸۰۰ دلار معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اینکه روز گذشته تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا رکورد روزانه خود را شکست، قیمت نفت در شروع بازارهای جهانی روز دوشنبه افتی یک درصدی را متحمل شد. البته تشدید تنش‌های آمریکا و اتحادیه اروپا با چین نیز بر این افت بی‌تاثیر نبود.

پس از اینکه سازمان بهداشت جهانی تعداد موارد جدید مبتلا به ویروس کووید۱۹ را در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر اعلام کرد، قیمت هر بشکه نفت برنت با افتی ۵۲ سنتی (۱٫۲ درصدی) به بشکه‌ای ۴۲ دلار و ۷۲ سنت رسید. این در حالی است هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با ۴۵ سنت کاهش قیمت ۴۰ دلار و ۱۰ سنت ثبت شد.

در بازار جهانی طلا نیز قیمت هر اونس طلا به زیر سطح ۱۸۰۰ دلاری رسید. این در حالی بود که ارزش دلار در بازارهای ارزی جهانی نیز روز گذشته تقویت شد. بر این اساس قیمت هر اونس طلا با افتی ۰٫۳ درصدی به یک هزار و ۷۹۷ دلار و ۴۵ سنت رسید و شاخص دلار نیز در برابر ارزهای دیگر ۰٫۱ درصد تقویت شد تا طلا برای دارندگان ارزهای غیر از دلار گرانتر از دیروز شود.

در بازار فلزات اساسی نیز به جز آلومینیوم که با رشد بسیار کمی مواجه شده است، سرب، روی و مس همگی با افت قیمت بالای یک درصد مواجه شده‌اند .

در صورت تبعیت بورس ایران از قیمت‌های جهانی به نظر می‌رسد امروز باید شاهد کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش قیمت گروه فلزات اساسی و شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی باشیم اما با توجه به اینکه این دو گروه با دو نماد فولاد و فملی و شپنا و فارس از بزرگترین گروه‌های بورس ایران محسوب می‌شود، احتمالا تاثیر این افت قیمت جهانی بر نمادهای این گروه‌ها چندان محسوس نباشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عالی بود