کد مطلب: ۵۸۰۶۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تارا وارد بازار آزاد شد / اختلاف قیمت ۴۰۰ میلیونی تارا در بازار

تارا وارد بازار آزاد شد / اختلاف قیمت ۴۰۰ میلیونی تارا در بازار

فروش خودروی تارا به بازار آزاد هم رسید. آن هم با قیمت‌های کاملا متفاوت و با اختلاف بسیار زیاد. عاملی که نشان می‌دهد قیمت بازار آزاد خودروی تارا هنوز مشخص نشده است. اما قیمت تارا در بازار آزاد چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال گذشته اولین مرحله پیش‌‌فروش خودروی تارا انجام شد و شهریور امسال اولین گروه این خودرو به خریداران آن تحویل داده شد. حالا از هفته گذشته تاکنون پای خودروی تارا به سایت‌های خرید و فروش باز شده است.

آنگونه که برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند، قیمت خودروی تارا دنده دستی در بازار آزاد حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت کارخانه خودرو تارا ۲۹۰ میلیون تومان است. اما قیمت بازار آزاد تارا دنده‌ای متفاوت است. از ۸۹۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان!

قیمت بازار آزاد تارا دنده‌ای

اما قیمت تارا دنده‌ای در سایت‌های خرید و فروش قابل توجه است. در برخی از آگهی‌ها قیمت تارا دنده‌ای ۴۰۰ میلیون تومان عنوان شده است و در آگهی دیگر ۸۹۰ میلیون تومان! این دو آگهی در سایت دیوار و تنها با فاصله پنج ساعScreen Shot 1400 06 26 at 18.09.34 ت درج شده است. البته خودروی تارای ۴۰۰ میلیون تومانی ۱۲ کیلومتر کار کرده است و خودروی تارای ۸۹۰ میلیون تومانی صفر است.

البته به نظر نمی‌رسد کاکرد ۱۲ کیلومتری دلیل افت ۴۰۰ میلیونی قیمت تارا باشد. چون آگهی‌های دیگری هم در سایت دیوار وجود دارد که قیمت خودرو تارای صفر دنده‌ای را ۶۲۰ یا ۶۳۰ میلیون تومان اعلام کرده است. در آگهی دیگری قیمت تارا صفر دنده‌ای ۵۰۰ میلیون است و فرد دیگری خودروی صفر کیلومتر تارا را ۴۲۰ میلیون تومان آگهی کرده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد بازار هنوز به توافق جدی درباره قیمت خودروی تارا نرسیده است.

Screen Shot 1400 06 26 at 18.26.04

اما قیمت کارخانه خودرو تارا چقدر است؟ تیرماه امسال ایران خودرو قیمت خودرو تارا دنده‌ای را اعلام کرد. بر اساس اعلام این شرکت قیمت کارخانه تارا دنده‌ای ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان اعلام شد. البته این قیمت تنها برای مشتریانی بود که در حواله‌های آنها سود مشارکت اعلام نشده و تنها باید در هنگام صدور دعوتنامه، الباقی وجه را بدون کسورات بپردازند.

قیمت بازار آزاد تارا دستی

در برخی از آگهی‌ها قیمت تارا دستی ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان عنوان شده است. قیمتی که نشان می‌دهد احتمالا قیمت تارا در بازار آزاد هم‌قیمت خودروی شاهین است. البته برخی معتقدند احتمالا این قیمت با افزایش عرضه تارا به بازار آزاد، کمی تعدیل می‌شود و قیمت تارا دستی کاهش پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرهاد

    همیشه مرغ همسایه غازه

  • ناشناس

    عه

  • ناشناس

    کیفیت کابین این ماشین افتضاحه. افتضاح. عینهو داشیوردشو از آفتابه های بازیافتی ساختن. خشک خشک…صد رحمت به پارس.

  • تارا اتوماتیک

    ما ماشین تارا اتوماتیک را داریم خیلییی ماشین خوبی هست ریدن روی کسی که بگه ماشین خوبی نیست مادر قرعه کشی اسممون در امد دم ایران خودرو گرم ماشین عالی

    • ناشناس

      سلام مگه تحویل گرفتید شما. هنوز ندادن که

    • ناشناس

      مگه اومده به بازار

    • ناشناس

      سلام
      ماشین تارای اتومات به نظر میرسد ماشین خوبی باش
      دوست من خیلی ازش تعریف میکرد

  • Nima

    تارا موتورش با ۴۰۵تیوفایو یکی است فقط بدنه اش فرق می‌کنه یک کمی شیکتره…ولی چون وزنش سنگین تره توی سربالایی کم میاره اصلا به قیمتش نمیرزد.پارس یا ۴۰۵تیوفایو خیلی نرمتر و رانندگی بهتری دارند…آخر مگه چهارتا چراغ جلو عقب اینهمه قیمتش بالاست.عقبش مال دوو اسپرو است و جلوش هم چراغ جک x3است.هیچی نداره که گران حساب کردند با مردم….تو دبی هیچکس آشغال اینجوری نمیخرد

  • Nima

    تحفه ایران‌خودرو تارا است….موتور تیوفایو روشه…موتور نیسان گاوی روش بود لااقل قدرت داشت…خیلی کند است و قیمتش هم خیلی گران است…آشغالیه برای خودش

  • ناشناس

    به قیمتش بد نیست ولی بالا تر از ۳۰۰ ۴۰۰ واقعا نمی ارزه
    تازه باید با این هزینه ها خارجی سوار شد

  • Mohsen

    نسبت به قیمتش و عدم رقابت اجحاف هست در حق مردم و ما تابع ظلم هستیم.

  • هیوا

    حواله تارا اتوماتیک رادارم هر کی میخواد بهش میدم

  • ناشناس

    سلام حواله شما خریدارم