خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۵۶۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت تیرآهن امروز ۱۹ بهمن / تیرآهن گران شد

قیمت تیرآهن امروز ۱۹ بهمن / تیرآهن گران شد

قیمت تیرآهن امروز نوزدهم بهمن افزایش پیدا کرد. علت افزایش قیمت تیرآهن افزایش میزان تقاضا است. آیا افزایش قیمت تیر آهن ادامه‌دار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، نزدیک شدن به مذاکرات قیمت دلار را کاهش داد. این در حالی است که قیمت تیرآهن و میلگرد همسو با قیمت دلار کاهش پیدا نکرد.

گویا هر چه به روزهای پایانی بهمن ماه نزدیک می‌شویم تقاضا برای خرید تیرآهن و میلگرد افزایش پیدا می‌کند. اگر چه افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد با تعطیلی ۱۱۰ کارخانه فولادی بی ارتباط نیست.

پیش‌تر اعلام شد ۱۱۰ کارخانه فولادی به دلیل سیاست‌های غلط دولت تعطیل شد.

آیا افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد ادامه‌دار است؟ حالا بعد از قطع گاز گویا برخی کارخانه‌های فولادی در معرض تعطیلی قرار گرفتند که این مساله در کوتاه مدت بر روند قیمت فلزات اثر گذاشت.

برخی تحلیلگران هم می‌گویند تا نتیجه نهایی مذاکرات قیمت انواع فلزات نوسان دارد اما چنانچه قرار شود تعطیلی کارخانه‌های فولادی ادامه‌دار باشد این مساله می‌تواند قیمت فلزات را دست خوش تغییر کند.

گویا اکنون با کاهش قیمت دلار فرصت مناسبی برای خرید تیرآهن و میلگرد است. همین افزایش تقاضا و عدم عرضه باعث گرانی فلزات در بازار ایران شد.

قیمت تیرآهن چقدر شد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز نوزدهم بهمن، هر کیلو میلگرد سایز ۱۴ ذوب‌آهن در بازار با ۳۲۵ تومان افزایش به ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. همچنین قیمت هر کیلو تیرآهن ۲۴ ذوب‌آهن هم ۵۸۷ تومان افزایش یافت و با قیمت ۱۵ هزار و ۶۷۷ تومان معامله شد.

براساس این گزارش ۱۱۰ کارخانه فولادی در آستانه تعطیلی قرار دارند. گویا کارخانه‌های نورد هم به دلیل دستور دولت مبنی بر قیمت‌گذاری دستوری در آستانه تعطیلی هستند.

فعالان بازار می‌گویند صنعت فولاد صنعتی مادر است که بی‌توجهی به آن می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روند بازار، قیمت‌ها و نارضایتی مردم بگذارد.

پیش‌تر اعلام شد حتی علی رغم مذاکرات و کاهش قیمت دلار احتمال دارد به دلیل قیمت‌گذاری‌های دستوری دولت قیمت میلگرد و تیرآهن در بازار افزایش قابل توجهی داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر خبر تاثیر لغو تحریم‌ها بر قیمت مسکن را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.