کد مطلب: ۶۱۷۹۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت تیر آهن امروز ۲۷ دی/ تیرآهن و میلگرد گران می‌شود؟

قیمت تیر آهن امروز ۲۷ دی/ تیرآهن و میلگرد گران می‌شود؟

تیرآهن و میلگرد دوباره ارزان شد. با کاهش میزان تقاضا قیمت فلزات در ایران روند کاهشی گرفته است. آیا میلگرد و تیرآهن تا بهمن ماه ارزان‌تر می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت دلار اندکی ارزان شد. همین کاهش قیمت دلار در بازار آزاد قیمت میلگرد و تیرآهن را هم ارزان کرد. به دلیل کاهش قیمت دلار، امروز ۲۷ دی ماه قیمت میلگرد نسبت به پنج روز اخیر ۲۵۰ تومان کاهش یافت.

هر کیلو میلگرد با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شده است. همچنین قیمت هر کیلو تیرآهن هم به ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

برخی فروشندگان می‌گویند زمزمه مذاکرات تاثیر مثبتی در بازار فلزات گذاشته است و روند کاهشی قیمت میلگرد و تیرآهن مستلزم آینده قیمت دلار است.

میلگرد دوباره ارزان می‌شود؟

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان آهن به تجارت‌نیوز گفت: قیمت میلگرد و تیرآهن نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است. این در حالی است که این فلزات نسبت به پنج روز گذشته ارزان‌تر شده است.

محمد صادق چیت‌ساز توضیح داد: روند کاهشی ساخت و ساز تا پایان بهمن ماه ادامه دارد. همین مساله باعث افزایش رکود در بازار می‌شود و بنابراین ممکن است قیمت میلگرد و تیر آهن تا پایان بهمن روند کاهشی داشته باشد.

او ادامه داد: هر ساله از ابتدای اسفند ماه صنعت ساخت و ساز رونق می‌گیرد و احتمالا از دو ماه آینده قیمت تیرآهن و میلگرد نوسان افزایشی چهار تا پنج درصدی داشته باشد.

پیش‌تر حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: بازار آهن به دلیل کاهش ساخت و ساز راکد است. همین عدم تقاضا باعث ارزان شدن میلگرد و تیرآهن شده است. پیش‌بینی می‌شود روند نزولی قیمت میلگرد و تیرآهن تا پایان سال ادامه داشته باشد.

همچنین محمدصادق چیت‌ساز، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان آهن پیش‌بینی کرده بود: روند ریزشی قیمت تیر آهن و میلگرد ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت این دو فلز تا فردا حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان ارزان شود.

برای مطالعه بیشتر خبر علت افزایش قیمت آهن چیست؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با لغو تحریم قیمت فلزات بشدت ارزان خواهد شد.
    ۱ : چون دولت تنها با فروش فلزات میلگرد و آهن و بعضی از موادها به کشور ارز می آوردند . ولی با لغو تحریم هزاران هزار کالا خرید فروش خواهد شد و تولیدات کشور بیشتر خواهد شد و سرمایه گذاران داخلی وخارجی هم به اینها کمک خواهد کرد و رونق و رشد اقتصادی به زودی اتفاق خواهد شد .
    ۲ : با رشد اقتصادی ارزش پول برمی گردد و دلار خودبه خود ارزان خواهد شد
    ۳ : چون کشور نیازمند به ساخت ساز است. ساختمانهای فرسوده زیاد شده .
    ۴
    ۵

    • ناشناس

      باشه پس بشینبد تا توافق بشه. قبلی ها رو دیدیم

  • ستم دیده

    خداروشکر تاجریم وگدایی میکنیم تمام معادن های ما به کشورهای خارجی صادر میشه ولی برای همین مردم که حقشون هست باید چندین برابر بفروش برسونن.ماشهید دادیم و قرار شد راه امام را ادامه بدین دیگه خواهشاً بیشترازاین بهمون ظلم نکنین

  • عباس

    با سلام
    مگر دستمزدها را با دلار پرداخت می کنید که قیمت آهن آلات را با قیمت دلار محاسبه می کنید در حالی که این تولیدات داخلی با انرژی ارزان ویارانه ای و کارگر مفت ایرانی نصیب عده ای رانت خوار می شود؟! مطمئنا بدانید که خدا جای حق نشسته و می بیند.

  • ناشناس

    توسیاست فقط اسم عوض میشه هدفشون یکی هست.ان هم ریاضت دادن مردم ایران.احمدی نژاد میشه روحانی واونم میشه رئیسی در حالی که مردم تغییر نمیکنن نه رفاه نه زندگی بدون تورم.
    هیچ تغییری ایجاد نمیشه قبلا یکی روصندلی مینشست حالا روهمون صندلی یکی دیگه به اسم دیگه وباخانوادش روصندلی نشسته.
    سیاست فقط تغییر اسم وتغییر سمت هست.نه تغییر زندگی مردم.