کد مطلب: ۵۶۰۴۲۴

خودروهای کارکرده ارزان‌تر از ۲۰۰ میلیون تومان

خودروی ارزان ایران خودرو رقیب کدام خودروها خواهد بود؟

خودروی ارزان ایران خودرو رقیب کدام خودروها خواهد بود؟

خبری مبنی بر ساخت خودروهای ارزان توسط ایران خودرو منتشر شد که با توجه به اطلاعات به دست آمده و شرایط بازار نمی‌تواند کم‌تر از شش هزار دلار قیمت داشته باشد. آیا این خودروها می‌تواند در برابر خودروهای ارزان در بازار رقابت کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعات و اخبار مشخص شد که ایران خودرو برای تولید خودروی ارزان اقداماتی انجام داده است. باید دید می‌تواند با خودروهای ارزان صفر و کارکرده موجود در بازار رقابت کند یا خیر؟ در همین زمینه، رضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان با توجه به تجربه جهانی، چندی پیش در گفت‌و‌گو با «‌ایرنا» عنوان کرده بود خودرویی که بتواند استانداردهای ۸۵گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد را پاس کند نمی‌تواند کمتر از شش هزار دلار قیمت داشته باشد که با نرخ این روزهای ارز بیش از ۱۵۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

خودروی ارزان با کیفیت و تیراژ مناسب تقریبا وعده تمام مدیران خودروساز در دولت‌های گذشته بوده، حال آنکه به دلایل واضح و مشخص هیچ‌گاه عملی نشده است‌. در این زمینه روز گذشته نیز فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید خودروی ارزان گفت‌.

وی درباره تولید خودروی ارزان‌قیمت عنوان کرد یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در حوزه خودروسازی همواره مورد نقد بوده، بهای تمام شده تولید خودرو است و یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام‌شده، طراحی خودرو و حرکت به سمت پلت‌فرم‌های مشترک است‌. وی همچنین به تجربه جهانی کاهش هزینه تولید پرداخته و عنوان کرده تولید در بالاترین تیراژ نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت تمام‌شده است زیرا هرچه تیراژ تولید افزایش یابد، هزینه تمام‌شده کاهش خواهد یافت.

مقیمی به عنوان مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت خودروساز کشور به‌طور حتم بر اساس تجربیات شرکت‌های تولید‌کننده بزرگ دنیا، به تبیین مسیرهای کاهش هزینه تولید پرداخته و این در شرایطی است که مسیر خودروسازی کشور ما برخلاف مسیر جهانی در حرکت است. آنچه مشخص است طی سال‌های گذشته به‌خصوص در سه سال تحریم، خودروسازان هر چه بیشتر بر تیراژ محصولات تولیدی خود افزوده‌اند، با زیان بیشتری روبه‌رو شده‌اند.

از سوی دیگر خودروهایی که داخلی‌سازی بیشتری هم داشتند به دلیل ناتوانی در پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه از خطوط تولید خودروسازان خارج شدند. پراید و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس دو خودروی پرتیراژی بودند که از قضا ارزان‌ترین محصولات تولیدی کشور هم محسوب می‌شدند. با این حال سال گذشته خودروسازان مجبور به توقف خط تولید این دو محصول شدند. تجربه خودروسازی کشور طی چند سال گذشته نشان داده خودروی ارزان با تیراژ بالا نمی‌تواند مطابق استانداردهای ایمنی و رفاهی باشد چرا که تولید چنین خودرویی با این معیار‌ها به‌طور حتم گران تمام خواهد شد.(منبع: دنیای اقتصاد)

خودروهای کارکرده زیر ۲۰۰ میلیون تومان کدامند؟

با توجه به نرخ امروز دلار و قیمت خودروهای کارکرده در محدوده قیمتی ۶ هزار دلار که قیمت احتمالی و حدودی خودروی ارزان آینده بازار خودروی ایران است، باید دید در بازار رقیب کدام خودروها خواهدبود؟ بنابراین با نگاهی به لیست خودروهای کارکرده در بازار امروز می‌توان دریافت که آن خودرو باید با کدام خودروها در بازار رقابت کند.

در جدول زیر لیست خودروهای کارکرده با قیمت ارزان‌تر از ۲۰۰ میلیون تومان را مشاهده می‌کنید.

47 page 001 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایرانی

    ماشینهای فعلی شون با این قیمتهای نجومی کیفیت ساختش افتضاحه و همش نق میزنند که رو هر ماشینی 50 درصد ضرر دارند میکنند ، دیگه وای به حالمون که میخوان ماشین ارزون قیمت تولید کنن
    احتمالا با کاغذ و مقوا و چو ب وتخته درست کنند البته همون هم موقع رو نمایی یه قیمت عجیب و غریب میزارند روش

  • ناشناس

    البته این استانداردهایی که مد نظر هست خیلی خوبه ولی زندگی ما بر مبنای کدام استاندارد هست که حتما تو ماشین لازم الاجرا باشه؟تولید ماشین ارزان وباکیفیت شاید با سه هزار دلار برای یک شرکت خیلی راحت باشد
    اینطوری بگیم تولید خودرو برای یک حقوق بگیر و یا کارگر که بتواند با چند ماه پس انداز خرید کند باید اجباری باشد
    خودروی لوکس و اپشنال هم واسه ازمابهنران

  • ناشناس

    چرا با دلار آزاد حساب میکنید؟
    تمام قطعات این خودروها از آهن تا پلاستیکهاش که متعلق به معادن ملت ایران است پس صفر
    میماند خرج کارگرها و برق و آب والسلام
    خودرو باید حداکثر صفر کیلومترش 20 میلیون باشه

  • ناشناس

    جواب رقیب فرغون

  • مهدی

    فکرکنم واردات ماشین ازادکنن بهترین کاره .بعدمعلوم میشه قیمت واقعه خودروچقدره .این چکاریه فقط پول دارا ماشین خوب داشته باشن پس عدالت کجاست که مردم بیچاره مجبورن لگن سوارشن بعدبمیرن.ازادی خودروباعث میشه خودروسازباخودروهای دنیا رقابت کنن.

  • ناشناس

    پراید ۱۱۰ میلیونی ارزان هست ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
    یا پژو 405 , 185 میلیونی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
    اشتباه گرفتید !!!
    بد جا افتاده برادر !!!!

  • ناشناس

    ماشین ارزان نیست اصلا چطوری خجالت نمیکشی به تابوت های بسیاری مانند پراید و تیبا و کوئیک و پژو ساخت ایران خودرو اسم خودرو گذاشتی . خودتان بچه نداری آیا بچه های خودتان سوار چنین خودروهای میشوند . خون مردم را در شیشه ریختی خجالت هم نمی کشید آیا این دو روز دنیا اینقدر ارزش داره امیدوارم پول حرامی که سرسفرهای رنگینتان میبرید. چرک و خون بشه همانطور که من جلو زن و بچه ام شرمنده هستم شما در نزد خدا شرمنده باشید.

  • کارشناس ارشد خودرو

    واقعا خسته شدیم. متاسفم که این را می گویم ” همه خودروهای ساخت ایران آشغال هستند” از نظر تولید صدا و ارتعاش، راحتی، فرمان پذیری، کیفیت قطعات و طول عمر خودرو، قابلیت اعتماد به خودرو، مصرف سوخت و آلایندگی، شتاب گیری و توان و از همه مهمتر ایمنی. چرا ما باید تاوان مهندسی ضعیف ایران خودرو و سایپا را با حاصل پس انداز زندگیمان بدهیم. کدام استاندارد ۸۵ گانه را می فرمایید، کدام مرجع مستقلی خودروهای ایرانی را تست کرده است و مدرک تست آنها کجا است. این خودروهای ایرانی حتی نمی توانند تستهای مربوطه را در آزمایشگاههای چین پاس کنند. چند سالی است که این را یاد گرفته اند که خودرهای عجوزه مثل ۴۰۵ را بزک و بوتاکس می کنند و به اسم دنا پلاس پلاس پلاس …. می فروشند.

  • محمدامین

    اگه اینجوره که بهترین و قوی ترین رقیب برای چنین خودرویی فقط رنو پی کی (سپند) و سیتروئن ژیان هست.لبته اونا یخورده بهترن.

    • ناشناس

      .اقعا. خدا خجالتتون کنه،شب تا صبح کا میکنیم اخر شب هم ثفر صفر بدهکاریم الهی داغدار بشید،ام وی ام ۱۱۰ رغیب. این داخلیها بود واردداتشو ممنوع کرده بون،،برا ما شده ارزو

  • ناشناس

    خودروهای ارزان قشرضعیف عبارت است ازپژو روآ پیکان پرایدوپی کی هستند