کد مطلب: ۴۳۷۸۸۳

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت خودرو با لغو «آزادسازی واردات» چه می‌شود؟

قیمت خودرو با لغو «آزادسازی واردات» چه می‌شود؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: هدف از این مصوبه کاهش قیمت خودرو نبود، بلکه برای تغییر قیمت خودرو باید برنامه‌های کلانی تنظیم می‌شد تا با پیروی از این سیاست‌ها قیمت خودرو در بازار تعدیل می‌شد. بی‌شک رد شدن این مصوبه قیمت خودروها را در بازار گران خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شورای نگهبان در بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، اجازه واردات خودروهای خارجی (موضوع بند الحاقی ۷ به تبصره ۶) را مغایر بند هفتم سیاستهای کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و بند ۸ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و آن را مخالف بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخت.

در همین حال دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که با رد کردن مصوبه آزادسازی واردات خودرو بازار خودروها از این مصوبه چه تاثیری می‌گیرد؟ به تجارت‌نیوز گفت: هدف مسئولان از گنجاندن طرح واردات خودرو در بودجه سال 99 بحث درآمدزایی آن بود؛ این در حالی است که دولت نسبت به تصویب این مصوبه هیچ تمهیداتی مبنی بر کاهش قیمت خودرو را نداشت. زمانی که بحث واردات خودرو خبرساز شد ما نیز چشم به نظر شورای نگهبان دوخته بودیم.

مهدی دادفر افزود: هدف از این مصوبه کاهش قیمت خودرو نبود، بلکه برای تغییر قیمت خودرو باید برنامه‌های کلانی تنظیم می‌شد تا با پیروی از این سیاست‌ها قیمت خودرو در بازار تعدیل می‌شد. بی‌شک رد شدن این مصوبه از سوی شورای نگهبان قیمت خودروها را در بازار گران خواهد کرد.

او با اشاره به تجربه کشورها در تولید خودرو اظهار کرد: ایتالیا و آلمان به ازای هر یک نفر یک و نیم خودرو تولید می‌کند این در حالی است که در کشور ما به ازای هر هفت نفر کمتر از شش خودرو تولید می‌شود. به هر شکل ما نیازمند تولید یک میلیون و 400 دستگاه خودرو هستیم و این تعداد خودروی مورد اشاره تقاضای مردم است. هیچ ربطی هم به دلال و سوداگر ندارد. متاسفانه وقتی دولت قادر به کنترل اموری نیست تقصیر را به گردن دلال و سوداگر می‌اندازد در حالی که یک میلیون و 300 هزار خودرو تقاضای واقعی مردم در سال است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینا فقط میخوان ملتو تیغ بزنن نخرید تا ارزون بشه حیف پول که بدی به ماشین

  • طاها

    مردم عزیز هیچ کس دلش واسه شما نمیسوزه نه دولت نه خودروساز فقط منتظر هستن یه اتفاق کوچیک بیوفته تا لگناشون رو گرون کنن پراید رو کردن ۷۰میلیون هنوزم میگن باید گرون بشه واقعا خنده داره مردم عزیز فقط یک راه وجود داره در مقابل این مافیا اونم ۳ماه خودرو نخریدنه به خدا هر چیزی نخریدیم درست شد

  • احمد

    نخریدن خودروی صفر فقط برای یکبار متحد باشیم زور مردم قطعا از زور خودروسازها بیشتر

  • ناشناس

    اینم شانسه مایه

  • ناشناس

    یعنی از این که هست گرون تر بشه…..
    مردم باید خودرو صفر ثبت نام نکن تا مجبور بشن قیمت ها رو بیارن پایین

  • کارشناس خودرو

    ای مردم گول نخورین اینا خودشون میخوان بازارو با این حرفهای عوامفریبی قیمت خودرو را در بازار افزایش دهند مواظب باشین واردات و صادرات هیچ فرقی به حال ما نمیکنه باونخریدن خودرو و تحریم آن میشه جلوی سوءاستفاده ها را گرفت.

  • ناشناس

    لا اقل واردات ماشین آلات راهسازی رو آزاد کنن

  • ناشناس

    بیچاره مردم زیر فشاره هیچ کس پاسخگو نیست.تو دنیا همه دارن پیشرفت میکنن کشور ما نمیتونه یه ماشین تولید کنه بعدش میگن خودکفا شدیم

  • ناشناس

    ملت ایران نه گفتن به افزایش قیمت خودرو را بلد نیستند کافی 6ماه خرید نکنند

  • محمود

    سلام شما که نظرات رامنعکس نمیکنید.ولی بازهم می نویسم.
    جلوی لابی ایران خودرو و سایپا رو کسی نمیتونه به این راحتی بگیره
    اخه واردات آزاد بشه کی آشغالها ی این دو رو چند برابر بخره؟