کد مطلب: ۷۴۴۴۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

با پول دنا پلاس در کشورهای همسایه چه خودرویی می‌توان خرید؟

با پول دنا پلاس در کشورهای همسایه چه خودرویی می‌توان خرید؟

در حالی که خودروهای باکیفیت کره‌ای در بازار کشورهای همسایه بین 15 تا 20 هزار دلار است، در بازار ایران دنا پلاس با قیمت بیش از 17 هزار دلار خرید و فروش می‌شود!

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودروهای وارداتی در بازار کشورهای همسایه بین 15 تا 20 هزار دلار است. محصولات وارداتی به خصوص محصولات شرکت کیا نسبت به خودروهای تولید داخل از کیفیت بالاتری برخوردار هستند، اما از نظر قیمت دلاری فرق زیادی بین آنها نیست.

یعنی ایرانی‌ها محصولات تولید داخل را به قیمت خودروهای کیا و سراتو می‌خرند. اما برای خرید همان خودروهای خارجی باید چندین برابر هزینه کنند!

به عبارت دیگر دناپلاس توربو در بازار ایران 700 میلیون تومان قیمت دارد، که معادل دلاری آن 17 هزار و 500 دلار است. یعنی قیمت کیا پیکانتو در بازارهای خارجی 15 هزار دلار و سراتو 20 هزار دلار است و دنا پلاس توربو معادل 17.5 هزار دلار قیمت دارد.

پراید، تیبا و کوییک هم که جزو خودروهای اقتصادی ایرانیان محسوب می‌شوند در حال حاضر بین 6 تا 8 هزار دلار قیمت دارند. اگر یک پله کیفیت را بالاتر ببریم، خودروهای پژو 206 تیپ 2، پارس سال و شاهین قرار می‌گیرند که از نظر دلاری حدود 11 تا 13 هزار دلار قیمت می‌خورند. در رده خودروهای گران‌قیمت تولید داخل، تارا و دنا قرار دارند که قیمتشان بین 15 تا 17 هزار دلار است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ایران نه تنها خودروهای تولید داخل را با قیمت دلاری خودروهای خارجی می‌فروشند، بلکه خودروهای خارجی 2 هزار دلاری را هم گرانتر می‌فروشند.

خودرو چانگان CS35 که 3 سال پیش ساخته شده در بازار ایران حدود 900 میلیون تومان است؛ یعنی با قیمت حدود 22 هزار و 500 دلار فروخته می‌شود. این در حالی است که تولید امسال این خودرو بین 14 تا 15 هزار دلار قیمت دارد.

کیا اسپورتیج ساخت 4 سال قبل الان در بازار حدود 4 میلیارد تومان قیمت دارد که معادل 99 هزار دلار برآورد می‌شود؛ اما قیمت تولید امسال این خودرو 24 هزار دلار است.

خودروهای وارداتی چند دلاری هستند؟

بر اساس اظهارات مدیرکل دفتر واردات گمرک، اولین محموله خودروهای وارداتی شامل ۲۲ خودرو از شش نمونه محصولات کیا از جمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است.

پیش از این هم اعلام شده بود که شرکت سایپا اقدام به واردات سه مدل خودرو CS۳۵ و CS۵۵ پلاس و یونی‌تی از محصولات شرکت چانگان کرده که پیش از این هم سابقه همکاری بین این دو شرکت وجود داشت و اولین محموله این شرکت هم طبق وعده‌ها، بهمن‌ماه وارد کشور خواهد شد.

حالا بر اساس جدیدترین تصمیم‌گیری‌ها درباره خودروهای خارجی، ۱۹ هزار دستگاه از محصولات چانگان از سوی خودروسازی سایپا و ۲ هزار و ۱۴۰ دستگاه از محصولات کیا به عنوان نخستین خودروهای وارداتی در بورس کالا پذیرش شده‌اند.

خودرو وارداتی چند دلار است؟

بازه قیمتی کیا سراتو از ۱۴ هزار و ۷۰۰ یورو تا بیش از ۲۰ هزار یورو است و به دلیل سقف قیمت ۲۰ هزار یورویی که در واردات خودرو لحاظ شده احتمالا شاهد واردات نسخه فول‌آپشن این خودرو نخواهیم بود.

قیمت مدل پایه خودرو کیا اسپورتیج که در محموله وارداتی قرار دارد، از ۲۴ هزار یورو آغاز می‌شود. کیا ریو نیز در مدل‌های متفاوت هاچ بک و سدان عرضه شده و قیمت آن از ۱۵ تا ۱۹ هزار یورو متغیر است.

مدل پایه کیا سونت نیز ۹۶۰۰ یورو قیمت دارد و در مدل‌های بالاتر قیمت آن به حدود ۱۵ هزار یورو می‌رسد و شاید قیمت اقتصادی آن در محبوبیت آن موثر واقع شود.

کیا پگاس نیز در کشورهای همسایه ۱۱ هزار و ۵۰۰ یورو به فروش می‌رسد. قیمت دلاری کیا پیکانتو نیز از ۱۵ هزار دلاری شروع می‌شود و به ۲۰ هزار دلار هم می‌رسد.

چانگان Cs35 معمولی نیز بین ۱۴ تا ۱۵ هزار دلار قیمت دارد. دیگر محصول چانگان با نام sc55 نیز حدود 20 هزار دلار قیمت دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار خودرو بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا با اینکه همه این موضوعات را میدانند مشکل قیمت و کیفیت خودرو حل نمیشود چرا کسی دلش به حال این مردم زحمتکش و رنجدیده نمی سوزد…