خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۶۶۸۶

گزارش تجارت‌نیوز از قیمت خودرو

خودروهای صفر در محدوده ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

خودروهای صفر در محدوده ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

بر اساس قیمت خودرو در بازار و خرید و فروش خودروهای صفر، فهرستی از خودروهای صفر در محدوده قیمتی ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به دست آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنا بر اگهی‌های ثبت شده در نیازمندی‌های دیوار و قیمت خودرو در بازار، فهرستی از خودروهای صفر در بازار در محدوده قیمت ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به دست آمده است.

بر اساس جدول زیر، برلیانس H230 دنده‌ای با قیمت ۲۵۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ SLX بنزینی ۲۵۹ میلیون تومان، سمند سورن ELX 263 میلیون تومان، پژو پارس سال با قیمت ۲۶۷ و خودرو سمند LX EF7 بنزینی با قیمت ۲۷۲ میلیون تومان ثبت شده است.

خودروهای جیلی GC6 اکسلنت و پژو ۲۰۶ SD V8 با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان ثبت شده‌اند. پژو پارس LX TU5 با قیمت ۳۰۲ میلیون تومان اعلام شده است.

دنا معمولی تیپ ۱ با قیمت ۳۱۹ میلیون تومان، ۳۳۸ میلیون تومان، آریو اتوماتیک ۱۶۰۰cc با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و جک J4 با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان معامله می‌شوند.

در بین خودروهای زیر دنا پلاس تیپ ۲ دنده‌ای با قیمت ۲۶۷ میلیون تومان نسبت به دیگر خودروها قیمت بالاتری را دارد.

در جدول زیر تعدادی از خودروهای صفر در محدوده ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان را مشاهده می‌کنید.(قیمت خودروها به صورت روزانه، بر اساس بررسی میدانی معاملات انجام شده در مراکز تعویض پلاک، کارشناسی‌های روزانه خودرو، معاملات روزانه نمایشگاه‌داران ماشین و تماس‌های روزانه با فروشندگان اتومبیل استخراج می‌شود.)

45 page 0001 5

دنیای اقتصاد نوشت:

فولکس دنده دستی را حذف می‌کند

وقتی همه در حال آماده‌سازی برای گذار از بنزینی به برقی هستند، شواهد از مرگ تدریجی دنده دستی در برخی شرکت‌های خودروساز خبر می‌دهد. به گزارش سایپانیوز، بسیاری از خودروسازان که می‌دانند خودروهای برقی در حال جایگزین شدن با خودروهای بنزینی هستند، دیگر خود را مجبور نمی‌بینند محدودیت‌های ناشی از موتورهای بنزین سوز را به خودروهای برقی تعمیم دهند.

شواهد نشان می‌دهد فولکس واگن هم دست از دنده‌های دستی خواهد شست هما‌ن‌طور که روزنامه آلمانی Auto Motor und Sport گزارش کرده است. بعد از هزینه‌های سنگین ناشی از رسوایی دیزل گیت، و پیش از سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در آینده خودروهای برقی، فولکس واگن خود را در وضعیتی می‌بیند که مجبور است راهبردهای کاهش هزینه را در پیش بگیرد.

یکی از راهبردهای کاهش هزینه هم ساده‌سازی و کاهش تنوع در قوای محرکه خودرو است. در چنین وضعی، سامانه‌های انتقال قدرت [گیربکس] دستی هم در اولویت خروج از گردونه تولید هستند. به این ترتیب به تدریج تولید پدال کلاچ هم متوقف خواهد شد و شروع آن سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

حتی نسل بعدی موتورهای بنزینی و گازوئیلی هم می‌تواند به جای سه پدال، دو پدال داشته باشد.در فولکس واگن، کراس‌اور جمع و جور تیگوان از سال ۲۰۲۳ به بعد فقط دنده اتومات عرضه خواهد شد.

همین داستان برای مدل‌های پاسات اتفاق خواهد افتاد به ویژه که در سال جاری دستی به روی ظاهر آن کشیده شده است. البته شایع شده استایل بدنه سدان این خودرو هم متوقف می‌شود و فقط مدل استیشن [wagon] باقی می‌ماند.

از نظر روزنامه آلمانی، بعد از گذشت دهه ۲۰۲۰ دیگر اثری از دنده‌های دستی در محصولات برند فولکس واگن نخواهد بود. البته این گزاره به صراحت در گزارش این روزنامه نگاشته نشده اما بدون تردید در صورتی که این روند در برند فولکس واگن ساری و جاری شود، به احتمال زیاد روی سایر برندهای این گروه خودروسازی مثل اشکودا، سئات، و آئودی هم تاثیر خواهد گذاشت.

در این بین، آئودی وعده داده است از سال ۲۰۲۶ به بعد فقط خودروی برقی تولید کند. وقتی قرار باشد پاسات فقط دنده اتومات عرضه کند ، نسل بعدی اشکودای سوپرب سئات هم همین راه را خواهد رفت.

به هر حال حذف دنده دستی از محصولات فولکس طی دهه جاری دور از انتظار نیست و کسی چه می‌داند، شاید دیگر خودروسازان بزرگ دنیا هم کم کم در این مسیر قرار گیرند.البته این را نباید فراموش کرد که استقبال یا عدم استقبال مشتریان، نقش محوری در حذف خودروها یا برخی سیستم‌های آنها دارد.

آخرین اخبار بازار خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.