کد مطلب: ۶۷۸۶۳۴

قیمت دام زنده در عید قربان ۱۴۰۱ چقدر است؟

قیمت دام زنده در عید قربان ۱۴۰۱ چقدر است؟

بر اساس آخرین اخبار، سقف قیمت مصوب عرضه دام زنده در ۱۷ جایگاه عرضه دام در شهر تهران را اعلام شد. قیمت دام زنده در پایتخت چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران سقف قیمت مصوب عرضه دام زنده در ۱۷ جایگاه عرضه دام در شهر تهران را اعلام کرد.

به نقل از تسنیم ، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در نشست خبری خود در آستانه عید قربان و برنامه‌ریزی مدیریت شهر جهت عرضه بهداشتی دام زنده برای اجرای فرهنگ قربانی اظهار کرد: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو برنامه‌ریزی برای عرضه دام در عید قربان حساس‌تر و با دقت بیشتر انجام می‌شود و سعی شده با توجه به شیوع این بیماری اقدامات لازم بیشتری در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام زنده داشته باشیم تا مردم در کمال آرامش و با رعایت موضوعات بهداشتی فرهنگ قربانی را در عید قربان انجام بدهند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس ۱۷ جایگاه ثابت و موقت در شهر تهران با همکاری و مشارکت شهرداران مناطق در آستانه عید قربان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا بتوانند با رعایت نکات بهداشتی دام مناسب را در اختیار متقاضیان قرار بدهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران همچنین از شهرداران مناطق سازمان دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان تهران و … در ارتباط با عرضه بهداشتی دام زنده تشکر کرد و گفت: در شهر تهران قریب به ۱۶۰ دامپزشک در جایگاه‌های عرضه دام حضور خواهند داشت که در این بخش در فرایند ورود دام از مبدا به جایگاه‌ها و فرایند ذبح نظارت خواهند داشت.

فصاحت با اشاره به حضور دامپزشکان در تمامی جایگاه‌های عرضه دام زنده خاطرنشان کرد: دامپزشکان در تمامی فرایند قبل و بعد از ذبح نظارت خواهند داشت و در واقع پس از ذبح نیز لاشه‌ها کنترل و چنانچه لاشه‌ای دچار بیماری باشد معاینه ضبط و معدوم خواهند شد و دام جدیدی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ نفر مدیر کار مدیریت جایگاه‌ها را به همراه کارشناسان خبره انجام خواهند داد، گفت: مجموعا ۱۰۰ غرفه برای عرضه دام در نظر گرفته شده که ۱۶۰ دامپزشک و ۳۰ ناظر شرعی در جایگاه‌های عرضه دام حضور خواهند داشت ضمن اینکه مجموعا ۳۲۰ ذبح‌کننده در این بخش همکاری خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۵ تا ۲۵ هزار دام در عید قربان امسال ذبح شوند، گفت: علاوه بر این تعداد دام‌هایی نیز به صورت دپو شده پیش‌بینی شده که چنانچه نیاز باشد، در جایگاه‌ها عرضه خواهد شد.

فصاحت از همه شهروندان خواست تا جهت انجام فرهنگ قربانی در آستانه عید قربان به جایگاه‌های عرضه دام مراجعه کنند چراکه تمامی نکات و موارد بهداشتی در این جایگاه‌ها رعایت خواهد شد.

وی همچنین در خصوص زمان آغاز به کار جایگاه‌های عرضه دام نیز گفت: این جایگاه‌ها صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و از بامداد فردا نیز ساعت ۴ و ۵ فعالیت خود را به صورت پرحجم تا ظهر ادامه خواهند داد؛ البته همکاران ما تا ساعت ۱۵ نیز در عرضه دام زنده حضور پررنگی خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از شهروندان خواست تا فرایند پیش سرد را برای دام زنده رعایت کنند به طوری که پس از ذبح دام به مدت ۲۴ ساعت لاشه دام در یخچال نگهداری و پس از آن مورد استفاده قرار بگیرد.

فصاحت در ارتباط با قیمت مصوب عرضه دام زنده در جایگاه‌های در نظر گرفته شده گفت: سقف قیمت ۸۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم دام زنده در نظر گرفته شده البته چانه‌زنی‌هایی صورت گرفته و احتمالا قیمت در جایگاه‌ها کمتر باشد؛ همچنین در این بخش نیز با توجه به مشارکت و همکاری ستاد اجرایی حضرت امام و اتکا نیز ۳ الی ۴ هزار دام به صورت یارانه‌ای در جایگاه‌ها عرضه خواهد شد و این کار در راستای کاهش عرضه قیمت دام زنده خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نباید به هیچ وجه قیمت دام زنده از ۸۵ هزار تومان بیشتر عرضه شود، گفت: چنانچه این کار انجام شود با متخلفین در جایگاه‌ها برخورد خواهد شد.

آدرس جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام در شهر تهران به شرح ذیل است:

14010418091446366256475210

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اشکان

    مگه با این گرونی کسی میتونه گوسفند بخره!!!!!!!!

  • ناشناس

    سلام. ما دیروز و آن هم در شهرستان سیرجان دام زنده کیلویی صد هزار تومان خرید کردیم . پس چرا رسیدگی نمیشه ؟؟؟؟همش حرف مفت و بدون خریداره