کد مطلب: ۷۲۴۷۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

نبرد در مرز ۳۵ هزار تومان/ سرنوشت دلار چیست؟

نبرد در مرز 35 هزار تومان/ سرنوشت دلار چیست؟

دلار امروز هم نوسانی است و در حالی که خریداران تلاش می‌کنند قیمت‌ها را پایین بیاورند، فروشندگان به دنبال پایداری نرخ دست کم در کانال 35 هزار تومانی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز بازار فردوسی صحنه نبرد خریداران و فروشندگان بر سر قیمت دلار بود و این نبرد تا پایان معاملات شب گذشته ادامه داشت. در نهایت اما آخرین معامله فردایی دلار روی عدد 35 هزار و 80 تومان بسته شد و این در حالی بود که خریداران همچنان بر پایین کشیدن نرخ ها تا کانال 34 هزار تومانی اصرار داشتند.

امروز هم بازار ارز صحنه همان نبرد است و معامله‌گران پا به پای هم پیش می‌روند؛ از ابتدای معاملات، فروشندگان دلار را 35 هزار تومان قیمت گذاشته‌اند اما به تدریج از این قیمت عقب‌نشینی کردند و نرخ را تا 34 هزار و 980 تومان پایین آوردند. با این حال اما تا این لحظه اغلب معاملات دلار در سطح 35 هزار تومانی انجام شده و این قیمت به تدریج تقویت شده است؛ به نحوی که در لحظه تنظیم این گزارش، داد و ستدها در قیمت 35 هزار و 550 تومان انجام می‌شود.

گفتنی است در حال حاضر قیمت دلار توافقی 32 هزار و 751 تومان است که نسبت به قیمت‌های گشایش بازار کاهش نشان می‌دهد. قیمت دلار صرافی هم با کاهش روبرو بوده و 28 هزار و 775 تومان قیمت‌گذاری شده است. در این میان اما نرخ نیمایی رشد نشان داده و به 27 هزار و 521 تومان رسیده اما همچنان در فاصله زیادی از قیمت توافقی و آزاد ایستاده است.

اما در بازارهای ارز همسایه که اثر زیادی بر معاملات دلار آزاد ایران دارند چه خبر است؟ داد و ستد دلار سلیمانیه امروز روی عدد 34 هزار و 800 تومان آغاز شد و به 35 هزار تومان رسید. اگرچه این نرخ مجددا با کاهش روبرو بود و به کانال 34 هزار تومانی بازگشت اما در لحظه تنظیم این گزارش دلار سلیمانیه توانسته است در کانال 35 هزار تومانی پایداری کند و به قیمت 35 هزار و 150 تومان برسد.

در بازار هرات معامله‌گران کار خود را روی قیمت 34 هزار و 110 تومان آغاز کردند. قیمت دلار هرات شب گذشته به کف کانال 34 هزار تومانی رسیده بود. در حال حاضر اما قیمت دلار روی عدد 34 هزار و 400 تومان قرار دارد اما همچنان فاصله زیادی را با دلار ایران و سلیمانیه تجربه می‌کند.

علی صالح‌آبادی رییس بانک مرکزی گفته است در روزهای آینده ابزار جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارائه خواهد شد که جزئیات این ابزار را روزهای آینده اعلام می‌کنم. وی همچنین درباره فرآیند آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه‌شده کشور در کره‌جنوبی هم گفته است فرآیند آزادسازی در حال طی شدن است و به محض آنکه به نتیجه رسید آن را اعلام خواهیم کرد. بانک مرکزی به عنوان بازارساز طی روزهای گذشته تلاش زیادی برای کنترل نرخ دلار آزاد داشته و تا حدی هم موفق بوده است اما با توجه به داده‌های اقتصادی و شرایط مایوس‌کننده برجامی، فعالان اقتصادی چشم‌انداز پایداری را برای روند کاهشی نرخ دلار ارزیابی ترسیم نمی‌کنند.

خبرهای بیشتر درباره بازار ارز را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدعلی

    👌