کد مطلب: ۴۹۳۱۰۲

نوسان دلار در مرز ۲۶ هزار تومان / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز اول آذر ۹۹

نوسان دلار در مرز ۲۶ هزار تومان / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز اول آذر 99

وضعیت بازار ارز در روزهای انتهایی هفته گذشته برای معامله‌گران این بازار بسیار خسته‌کننده شده بود. قیمت دلار نوسان خاصی نداشت و حجم معاملات خرید و فروش بسیار کاهش یافته بود. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع امروز اول آذرماه چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، وضعیت بازار ارز در روزهای انتهایی هفته گذشته برای معامله‌گران این بازار بسیار خسته‌کننده شده بود. قیمت دلار نوسان خاصی نداشت و حجم معاملات خرید و فروش بسیار کاهش یافته بود. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز اول آذرماه چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوست: وضعیت بازار ارز در روزهای انتهایی هفته گذشته برای معامله‌گران این بازار بسیار خسته‌کننده شده بود. قیمت دلار نوسان خاصی نداشت و حجم معاملات خرید و فروش بسیار کاهش یافته بود. تقاضای زیادی در بازار وجود نداشت و فروشندگان هم در انتظار شکست حمایت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی بودند. دلار در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در حوالی محدوده ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در نزدیکی مرز ۲۶ هزار تومانی نوسان کرد.

به گفته شماری از معامله‌گران در صورتی که در روزهای آینده، دلار توان افزایشی خاصی را از خود نشان ندهد، احتمال افت بیشتر قیمت‌ها در بازار ارز دور از ذهن نیست. با این حال عده‌ای هم باور دارند، شاید تعطیلات و محدودیت‌های اخیر زمینه‌‌ساز افزایش تقاضای مسافرتی در بازار شود. البته بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند تقاضای مسافرتی به بازار وارد نمی‌شود و در صورت ورود هم به اندازه‌ای نیست که قیمت را دچار حرکت خاصی بکند.

به باور آنها در شرایط کنونی، تقاضای تجاری بر بازار ارز اثر مهم‌تری دارد و در صورتی که تجار بتوانند ارز خود را با قیمت‌های پایین‌تری تهیه کنند، نرخ‌ها در بازار آزاد هم کاهش پیدا خواهند کرد. گفته می‌شود در سامانه نیما قیمت دلار به پایین‌تر از مرز ۲۵ هزار تومانی نرفته است و به این ترتیب، تقاضای تجاری را متغیر نگهدارنده قیمت دلار در سطوح کنونی دانسته‌اند.

به باور برخی از فعالان ارزی، در صورتی که نوسانات کم‌دامنه و فرسایشی دلار ادامه پیدا کند، به تدریج به صف فروشندگان بازار اضافه خواهد شد و قیمت دلار به آرامی رقم‌های پایین‌تری را تجربه خواهد کرد. در این میان، عده‌ای از معامله‌گران هم باور دارند، روند آینده قیمت‌ها به اخبار سیاسی بستگی خواهد داشت.

از نگاه گروهی، بازار ارز با حضور بایدن در کاخ سفید و کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا باز هم نرخ‌های پایین‌تری را تجربه خواهد کرد. به گفته آنها، قیمت دلار به واسطه انتظارات منفی حاصل از احتمال ادامه ترامپ و فشار حداکثری از اواسط شهریور تا مهرماه گران شد، ولی با تغییر انتظارات طبیعتا می‌توان انتظار نرخ‌های پایین‌تری را هم داشت.

با این حال، عده‌ای هم باور دارند، ایران و آمریکا به راحتی نخواهند توانست در زمستان با یکدیگر وارد گفت‌وگو شوند. از نگاه این گروه اختلاف‌ها در سال‌های جاری به شدت بالا گرفته است و نمی‌توان به راحتی در راه تنش‌ها قدم برداشت. این گروه معتقدند حتی اگر مذاکره‌ای شروع شود، به سرعت رفع تحریم‌ها را به دنبال نخواهد داشت و در این شرایط تنها عوامل بنیادی اقتصاد هستند که سرنوشت قیمت‌ها را تعیین خواهند کرد. در این نگاه، تنها سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی خواهند بود که می‌توانند مانع از بروز نوسانات زیاد در قیمت دلار و سکه شوند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوشبین نباشید و سرمایه هاتونو هدر ندین و نفروشین