کد مطلب: ۵۷۷۶۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند بازار ارز صعودی شد / چرا دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومانی نمی‌شود؟

روند بازار ارز صعودی شد / چرا دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومانی نمی‌شود؟

اگرچه قیمت دلار دیروز و امروز روند نزولی گرفته بود اما از ظهر امروز روند بازار برگشت و قیمت دلار هم در بازار آزاد و هم صرافی ملی گران شد. دلیل برگشت روند بازار ارز چیست؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار دیروز در پایان معاملات بازار آزاد به مرز ۲۷ هزار تومان رسید و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. این روند صبح امروز هم ادامه داشت. اما بعد از ظهر قیمت دلار بیش از ۱۵۰ تومان گران شد و به مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

قیمت دلار در صرافی ملی هم افزایش ۱۰۰ تومانی داشت و از ۲۶۶۱۰ تومان به ۲۶۷۱۱ تومان رسید.

روند صعودی قیمت دلار در حالی آغاز شده که انتظار می‌رفت سخنان رئیسی روند بازار را نزولی کند. ابراهیم رئیسی شب گذشته در برنامه تلویزیونی رسما اعلام کرد «گفت‌وگو و مذاکره در دستور کار دولت است و دنبال خواهد شد. آنچه ما می‌خواهیم رفع تحریم‌هاست.»

روز گذشته هم روزنامه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده بود که احتمالا ۳۰ شهریورماه دور هفتم مذاکرات وین به جریان می‌افتد. مذاکراتی که در پایان دولت روحانی متوقف شد و بسیاری معتقد بودند که نتیجه نهایی آن باید در این دولت مشخص و اعلام شود.

چرا دلار ارزان نشد؟

علاوه بر این قیمت دلار هرات هم کاهش یافته و به زیر ۲۷ هزار تومان رسیده بود. همه این موارد نشان میداد که قیمت دلار امروز باید محدوده ۲۷ هزار تومان را ترک کند و وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شود. اما به نظر می‌رسد مقاومت بازار همچنان زیاد است.

امروز تجارت‌نیوز در گزارشی از بازار آزاد خبر داد که معامله‌گران بازار مردم را به فروش دلارهای خود تشویق می‌کنند و می‌گویند قیمت دلار به زودی کاهش پیدا می‌کند. اما گویا خبر مذاکره و رویدادهای هرات نتوانسته معامله‌گران را برای کاهش قیمت دلار متقاعد کند. به گفته معامله‌گران بازار فردوسی، تا زمانی که دولت پای میز مذاکره ننشیند قیمت دلار کاهش چندانی ندارد و بازار در همین محدوده نوسان می‌کند.

از طرف دیگر احتمالا برخی از معامله‌گران این برداشت را دارند که دولت حرف‌درمانی کرده و با این شیوه می‌خواهد قیمت ارز را کنترل کند و مذاکرات دور از دسترس است.

اما در مجموع به نظر می‌رسد بازارها محتاط شده‌اند و قیمت‌ها یکباره تغییر نمی‌کند. اگرچه قیمت سکه امروز افزایش یافت و رشد ۱۲۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت دلار بریزه تو بازار قیمت میاد پایین . تا الان که فقط حرف زده .

    • ناشناس

      دلاری تو خزانه نیست که بریزه تو بازار. ی مقدار کمی هست که برای دارو و نهاده های دامی و موارد ضروری نیازش دارند

  • محمد

    دیگه دلار با حرف که چیزی نیست جز باد هوا پایین نمیاد , اگه واقعا عمل کردید و نتیجش روی اقتصاد ظاهر شد اون موقع میتونید ترمز افزایش قیمت دلار رو بکشید