کد مطلب: ۷۲۶۰۶۱

گزارش تجارت‌نیوز از بازار ارز:

دلار کاهشی شد

دلار کاهشی شد

قیمت دلار روز گذشته نوسانات پرهیجانی داشت و مجددا به کانال 36 هزار تومانی صعود کرد؛ با این حال اما در ادامه روز به کانال پایین‌تر بازگشت تا در نهایت روی رقم 35 هزار و 820 تومان بسته شود. از ابتدای معاملات امروز هم دلار همچنان در همین کانال نوسان می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار که روز گذشته عدد 36 هزار و 130 تومان را هم دیده بود، حالا به کانال 35 هزار تومانی بازگشته و از ابتدای معاملات امروز در همین سطح دادوستد می‌شود.

دلار در بازار امروز روی عدد 35 هزار و 850 تومان بازگشایی شد. با این حال این رقمی بود که از سوی خریداران مطرح می‌شد اما فروشندگان قیمت 35 هزار و 900 تومان را پیشنهاد می‌دادند. اگر چه از ابتدای معاملات برای مقطعی کوتاه، بازار به میل فروشندگان پیش رفت اما در نهایت، خریداران پیروز میدان بوده‌اند و تا این لحظه توانسته‌اند قیمت دلار را در سطح 35 هزار تومانی کاهش دهند. امروز قیمت دلار در همین مسیر چند پله دیگر کاهش یافت و به کف کانال 35 هزار تومانی رسید.

در بازارهای همسایه نیز قیمت‌ها کاهشی است به نحوی که قیمت دلار هرات از ابتدای امروز روند نزولی را طی کرده و حالا به 34 هزار و 740 تومان رسیده و دلار سلیمانیه نیز که در ابتدای روز 35 هزار و 200 تومان قیمت خورده بوده در حال حاضر 35 هزار و 50 تومان معامله می‌شود.

بازارساز طی روزهای اخیر تلاش کرده است رشد قیمت دلار را سرکوب کند. در همین راستا بانک مرکزی اقدام به عرضه ارز در بازار کرده و در همین حال فروش اوراق ارزی را کلید زده است. قرار است این اوراق از شنبه در اختیار متقاضیان قرار گیرد. این اوراق با سررسید سه ماهه و سقف خرید 4 هزار دلار به متقاضیان عرضه می‌شود. کارشناسان معتقدند عرضه این اوراق می‌تواند روند رشد قیمت دلار را تا حدی کنترل کرده و مثبت واقع شود. با این حال اما این سوال مطرح است که اثر عرضه اوراق ارزی بر بازار دلار تا چه زمانی پایدار خواهد بود؟

گفتنی است روز گذشته کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهادهای مختلف ایران وضع کردند که موجب نوسانات افزایشی در روند قیمتی دلار شده بود.

خبرهای بیشتر درباره ارز را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الکی نگید کجا کاهشیه