کد مطلب: ۷۶۲۲۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / اسکناس آمریکایی گران‌تر می‌شود؟

قیمت دلار امروز 30 بهمن 1401 / اسکناس آمریکایی گران‌تر می‌شود؟

قیمت دلار امروز 30 بهمن 1401 همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. این اسکناس آمریکایی حالا بار دیگر بر قله قیمتی خود قرار دارد و بازارساز چشم‌اندازی از توقف آن در مسیر رشد ارائه نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار نخستین روز معاملاتی هفته را نیز با روندی صعودی آغاز کرده و در پله هشتم کانال 40 هزار تومانی قرار گرفته است. این اسکناس آمریکایی در بهمن‌ماه 11/31 درصد رشد داشته و این در حالی است که از زمان تغییر رئیس بانک مرکزی بازارساز سعی در کنترل نرخ ارز داشته است.

اما حالا فنر قیمت دلار آزاد شده و مشخص نیست در کدام کانال توقف خواهد کرد.

قیمت دلار امروز 30 بهمن 1401

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی امروز 44 هزار و 750 تومان بوده که چهار پله با دلار بازار آزاد فاصله دارد و همین می‌تواند دلیلی برای بازگشت سود دلالی به بازار باشد.

آخرین نرخ صرافی‌ها هم که با نظارت بانک مرکزی تعیین می‌شود رقم 45 هزار و 197 تومان را نشان می‌دهد که آن هم با قیمت بازار آزاد همچنان فاصله دارد.

دلار نیمایی هم بر اساس دستور جدید بانک مرکزی روی عدد 28 هزار و 500 تومان ثابت مانده است.

در همین حال باید اشاره کرد که قیمت یورو نیز بر اساس اعلام سامانه بازار متشکل ارزی اکنون 47 هزار و 751 تومان است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت‌ دلار در بازارهای همسایه نیز همسو با دلار بازار آزاد مسیری صعودی را طی می‌کنند. قیمت دلار هرات اکنون 48 هزار و 350 تومان ثبت شده و قیمت آن در معاملات پشت خطی نیز در همین کانال قرار دارد.

قیمت دلار در بازار سلیمانیه و در آخرین معامله نقدی ثبت شده نیز در این بازار روی رقم 48 هزار و 680 تومان بوده است. قیمت درهم نیز اکنون 13 هزار 800 تومان اعلام شده که متناسب با آن قیمت دلار درهم 50 هزار 646 تومان برآورد می‌شود. با توجه به قیمت دلار درهم می‌توان گفت قیمت ذاتی دلار اکنون دو کانال بالاتر از کانال فعلی قرار دارد.

قیمت دلار درهم و همچنین قیمت دلار در معاملات پشت خطی هر دو سیگنالی افزایشی برای قیمت این اسکناس آمریکایی در بازار آزاد دارند.

چشم‌انداز افزایشی قیمت دلار

بازار ارز در روزهای گذشته نیز واکنشی به سفر رئیس‌جمهوری به چین نشان نداد و حالا با بالا گرفتن تنش‌های بین‌المللی علیه ایران به نظر می‌آید بازار در وضعیتی بحرانی فرو رفته است.

همچنین از سوی دیگر بازارساز دیگر نمی‌تواند با استفاده از خبردرمانی و قیمت‌های دستوری روند دلار را کنترل کند و این بازار حالا نیازمند اقدامی عملی است تا بتواند کمی وضعیت آن را بهبود ببخشد.

اگر گشایشی در وضعیت تورم و کسیری بودجه ایجاد نشود امکان دارد قیمت دلار تا کانال‌های بالاتر نیز در روزهای آینده رشد کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.