کد مطلب: ۸۰۰۵۶۸

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ / بازار ارز چشم به راه پایان تعطیلات

قیمت دلار امروز 31 فروردین 1402 / بازار ارز چشم به راه پایان تعطیلات

روند رفت و برگشتی قیمت دلار در آخرین هفته فروردین پیوسته ادامه داشت. فعالان بازار امید دارند با آغاز اردیبهشت و پایان تعطیلات عید فطر رونق به بازار ارز برگردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته قیمت دلار با روند افزایشی آغاز به کار کرد و با قیمت ۵۱ هزار و ۷۰۳ تومان بسته شد. امروز ۳۱ فروردین در بازار نیمه‌ تعطیل معاملات ارز قیمت دلار با کاهش ۱۷۰ تومانی باز شد و با قیمت ۵۱ هزار و ۵۳۸ تومان در بازار آزاد در حال معامله است.

قیمت انواع ارز 31 فروردین 1402

در شرایطی که به روزهای پایانی ماه رمضان نزدیک می‌شویم و تعطیلات عید فطر پیش روست، بازارهای مالی به شکل سنتی در انتظار رونقِ روندِ معاملات هستند.

امروز بازارهای همسایه نیز به دلار تهران آلارم کاهش قیمت دادند. دلار هرات با قیمت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان در حال معامله است. دلار سلیمانیه با کاهش محدود ۱۰۰ تومانی و با قیمت ۵۰ هزار و ۷۸۰ تومان مبادله می‌شود. فعلا دلار تهران با اختلافی اندک پرچمدار بیشترین قیمت در بازارهای همسایه است.

دیروز درهم امارات به قیمت ۱۴ هزار و ۳۳۰ تومان در بازار آزاد رسید و در لحظه نگارش این گزارش قیمت روز گذشته این اسکناس، ۲۰ تومان افزایش داشته است. در روزهای گذشته برخی بازیگران بازار ارز معتقد بودند در صورتی که قیمت حواله درهم از محدوده ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بالاتر رود، امید افزایش مبادلات در بازار آزاد پررنگ‌تر می‌شود.

روز گذشته حواله درهم از محدوده مورد انتظار معامله‌گران بازار ارز عبور کرد. حال باید دید زور تورم سال جدید بیشتر است یا نهاد پولی کشور حربه جدیدی برای مهار قیمت در بازار ارز دارد؟

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند به شکل سنتی بعد از پایان ماه رمضان، تقاضا در بازارهای مالی با روند افزایشی همراه می‌شود. بر اساس نمودار تکنیکیِ دلار تهران، این اسکناس در مثلثی گرفتار شده و وقت زیادی برای خروج از این منطقه ندارد.

قیمت دلار در نرخ های مختلف

قیمت دلار نقدی مرکز مبادله امروز، پنجشنبه ۳۱ فروردین با رقم ۴۲ هزار و ۴۵۰ تومان کشف قیمت شد و ۱۴۳ تومان نسبت به دیروز افزایش دارد. قیمت دلار حواله نیز امروز ۱۵۸ تومان گران شد و با قیمت ۳۸ هزار و ۵۹۱ تومان کشف قیمت شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است. اما صرافی ملی طبق روال هفته‌های اخیر قیمت جدیدی منتشر نکرده است.

قیمت ارزهای موثر

چهارشنبه ۳۰ فروردین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا ۳۱۱ تومان افزایش قیمت داشت و امروز با ۱۶۵ تومان افزایش، با رقم ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۲ هزار و ۲۷۲ تومان معامله می‌شود. قیمت یورو در بازار آزاد با کاهش نزدیک به ۱۰۰ تومانی و با رقم ۵۶ هزار و ۳۲۲ تومان در حال مبادله است.

امروز قیمت درهم در بازار آزاد با رقم ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان مبادله می‌شود. همچنین قیمت حواله درهم در سایت بازار متشکل معاملات ارز ۱۰ هزار و ۵۰۸ تومان درج شد و افزایش محدودی داشت. قیمت اسکناس درهم نیز در این مرکز ۱۱ هزار و ۵۵۹ تومان اعلام شد. امروز قیمت دلار درهم نیز ۵۲ هزار و ۶۶۴ تومان محاسبه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.