کد مطلب: ۷۵۵۴۵۱

قیمت دلار توافقی امروز ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار توافقی امروز 10 بهمن 1401

قیمت دلار توافقی امروز دوشنبه ۱۰ بهمن اعلام شد. قیمت دلار توافقی در نوسان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار توافقی امروز اعلام شد.

بازار متشکل امروز شاهد صعود قیمت دلار بود .قیمت دلار امروز در بازار متشکل ارزی نسبت به روز قبل صعودی شد.نرخ دلار متشکل امروز با 43 هزار و 235 تومان معامله شد.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۳,۲۳۵ ۱۳۸ ۰.۳۱ 11:12
۴۳,۰۹۷ -۲۳۳.۰۰ -۰.۵۵ روز قبل
۴۳,۳۳۰ ۱,۷۳۰ ۳.۹۹ ۲ روز پیش

دلار در کانال ۴۰ هزار تومانی باقی می‌ماند؟

در همین راستا عبداله مشکانی کارشناس بازارهای مالی با اشاره به شرایط تامین ارز داخلی کشور به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر ایران از طریق شرکت‌های واسطه‌ای، محصولات تولید داخل را می‌فروشد و با این اقدام، ارز را تامین و در سامانه نیما برای واردات عرضه می‌کند، این در حالی است که شرکت‌های پوششی به راحتی قابل شناسایی نیستند.

او با تاکید بر تاثیر تحریم‌ها خاطرنشان کرد: فشار صرف به اقتصاد و مردم از اثرات تحریم‌ها است و طبیعی است که ما از ابزارهای مختلف برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنیم این در حالی است که کشورهای همسایه به دلیل همجواری با ایران، الزاماتی دارند که باید حسن همجواری را رعایت کنند والا در نقطه مقابل، ایران هم می‌تواند برای آنها دردسر ایجاد کند.

مشکانی با اشاره به اینکه قیمت دلار در بلند مدت تابعی از نقدینگی و تورم است افزود: در کوتاه مدت، بازارساز با عرضه یا عدم عرضه به بازار جهت می‌دهد و در بلند مدت نرخ ارز، تابع نقدینگی و تورم است. بنابراین صرفا تحریم یا تغییری در تحریم‌ها اثر ملموس بر بازار سرمایه ندارد.

این کارشناس بازارهای مالی درباره پیش بینی قیمت دلار گفت: اسکناس آمریکایی در همین کانال ۴۰ هزار تومانی تا پایان سال باقی می‌ماند، اما برای سال آینده می‌تواند در کانال‌های بالاتر قرار بگیرد. اگر بخواهیم قیمت واقعی دلار را با نقدینگی بسنجیم رقم‌هایی بالاتر از نرخ فعلی را باید متصور باشیم و علت اصلی این صعود را نیز باید در تورم و نقدینگی جستجو کنیم نه تحریم‌ها.

هر چند این مدیریت مجازی باعث شد به طور مثال قیمت دلار در روز شنبه افزایش نداشته باشد اما به باور برخی فعالان دوامی هم ندارد و بازار بیشتر انتظاری است تا کاهشی.

هر چند یک ماه زمان قابل توجهی برای تعیین و تکلیف خط و مشی‌های ارزی رئیس کل جدید نیست، اما فعلا مهمترین هدف فرزین که مداخله در بازار ارز برای نرخ کاهشی است، فقط بخش اول آن اجرایی شده و دلار سرکش‌تر از سیاست‌های بانک مرکزی است تا رام شود.

برخی تحلیلگران معتقدند افزایش قیمت دلار، با وجود مولفه‌های اقتصادی موثر بر آن، اجتناب‌ناپذیر است اما این روند صعودی چندان هم کام بازارساز را تلخ نکرده و از این نوسانات بهره می‌برد و دود این روندهای صعودی در چشم مردم می‌رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.