کد مطلب: ۷۵۰۶۹۸

قیمت دلار صرافی ملی امروز ۲۷ دی ۱۴۰۱

قیمت دلار صرافی ملی امروز 27 دی 1401

قیمت دلار و یورو توافقی امروز سه شنبه ۲۷ دی اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین قیمت دلار و یورو صرافی ملی را در ادامه بخوانید.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران39 هزار و 165 تومان (سی و نه هزار وصد و شصت و پنج تومان) اعلام شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز 27 دی 1401

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 38هزارو 725 تومان(سی و هشت هزار و هفتصد و بیست و پنج تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 39 هزار و 165 تومان (سی و نه هزارو صد و شصت و پنج تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 41 هزار و 706 تومان ( چهل و یک هزار و هفتصد و شش تومان) و قیمت فروش یورو 42 هزار و 127 تومان (چهل و دو هزار و صد و بیست و هفت تومان) است.

دلار تمایلی به تغییر ندارد

بازار دلار اما از نخستین ساعات معاملاتی دیروز نیز در حالت انتظاری قرار داشت و برخی فعالان بازار معتقد بودند عرضه ربع سکه در بورس کالا می‌تواند بخشی از سرمایه‌های بازار را از دلار به سمت طلا و سکه سوق دهد؛ اما دلار چنین واکنشی به فروش دولتی ربع سکه نشان نداد که نشان می‌دهد روند قیمت دلار فعلا تمایلی به تغییر ندارد.

هر چند در هفته گذشته برخی کارشناسان اقتصادی، بازار آرام این هفته را پیش‌بینی کرده بودند، اما بازارهای موازی نیز سیگنال روندی خنثی را به دلار تهران دادند. تعطیلی بازار هرات و روند باثبات قیمت دلار سلیمانیه بر قیمت در بازار معاملات تهران بی‌اثر نبود. درهم امارات امروز نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان، همانند روز گذشته معامله شد.

فعلا روند خرید و فروش در بازار ارز راکد است و برخی فعالان بازار، کاهش حجم معاملات این اسکناس آمریکایی را به معنی «زمان مناسب خرید و فروش، فرا نرسیده است» تعبیر می‌کنند.

با توجه به نوسانات محدود قیمت دلار در ۱۰ روز گذشته، برخی فعالان انتظار دارند که تا پایان هفته جاری نیز اتفاق تعیین‌کننده‌ای در بازار نیفتد و دلار در یک بازه محدود، تغییرات قیمتی خود را به ثبت برساند.

واردات با دلار ۵۰ هزار تومانی

در همین راستا فردین‌ آقابزرگی کارشناس بازارهای مالی با اشاره به متغیر‌های تعیین‌کننده نرخ ارز در کشور به تجارت‌نیوز گفت: عرضه و تقاضا- که در کشور ما در دست دولت است- در کنار نرخ تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، رشد اقتصادی و سایر مولفه‌هایی که وضعیت اقتصادی کشور را ترسیم می‌کنند، اصلی‌ترین متغیرهای تعیین‌کننده قیمت ارز در کشور هستند؛ در حال‌ حاضر تمامی متغیرها رابطه معکوسی با قدرت پول ملی ما دارند.

وی افزود: وقتی نرخ تورم ۴۵ تا ۵۰ درصد است یعنی پول ملی کشور ارزش خود را ۵۰ درصد از دست داده است. اکنون رشد اقتصادی در مدار صفر و نرخ رشد حجم نقدینگی ۲۵ تا ۳۰ درصد است. این آمار به طور واضح نشان می‌دهد، کانالی که ارزش پول ملی در آن قرار دارد نزولی است و قیمت دلار صعودی است

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.