کد مطلب: ۷۰۷۱۸۰

روند افزایشی قیمت دلار در آخر هفته/ بازار سکه از افزایش قیمت دلار جا نماند

روند افزایشی قیمت دلار در آخر هفته/ بازار سکه از افزایش قیمت دلار جا نماند

در روز پنج‌شنبه با شروع معاملات بازار تهران قیمت ارز در بازار غیررسمی فعالیت افزایشی خود را آغاز کرد و در معاملات پایانی این روز قیمت هر برگ دلار غیررسمی با حدود ۱۱۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ دلار غیر‌رسمی در معاملات روز‌های پایانی هفته گذشته افزایشی شد.

به نقل از دنیای‌اقتصاد، پس از انتشار سیگنال‌های منفی نسبت به چشم‌انداز نشست‌های هسته‌ای وین در روز پنج‌شنبه گذشته قیمت دلار غیر‌رسمی به پله‌های انتهایی کانال ۳۱ هزار تومانی رسید.

از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که نهاد بازار‌ساز در معاملات بازار متشکل روز جمعه شروع پر‌قدرتی داشته و حجم چشمگیری از دارایی‌های ارزی خود را به بازار تزریق کرده است.

نوسانات شدید قیمتی در حال کنترل بازار

کارشناسان بر این باورند که بازار‌ساز با هدف جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی در حال کنترل بازار است. این در حالی است که قیمت اسکناس آمریکایی در معاملات فردایی روز‌های پایانی هفته گذشته از سقف قیمت ۳۲ هزار تومانی خود عبور کرده و در پله سوم کانال بالاتر ارائه شد.

اما در نهایت قیمت هر برگ از این ارز در واپسین معاملات نقدی روز پنج‌شنبه با حدود ۱۱۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

با افزایش قیمت دلار نرخ سکه طلا ضرب امامی نیز در روز پنج‌شنبه رشد ۲۱۵ هزار تومانی را تجربه کرد و در سطح قیمتی ۱۴ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان معامله شد.

در هفته‌ای که گذشت قیمت دلار غیر‌رسمی در سطوح قیمتی میانه کانال ۳۱ هزار تومانی به نوسان پرداخت.

هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات روز‌های ابتدایی هفته در رقم ۳۱ هزار و ۶۷۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به تعطیلات روز‌های پایانی ماه صفر در هفته گذشته و در راستای آن فضای نیمه تعطیل معاملات ارزی، قیمت دلار نوسان چشمگیری از خود به نمایش نگذاشت و تا روز‌های میانی هفته روی پله هفتم کانال ۳۱ باقی ماند.

قیمت هر برگ دلار غیررسمی چقدر شد؟

در روز پنج‌شنبه با شروع معاملات بازار تهران قیمت ارز در بازار غیررسمی فعالیت افزایشی خود را آغاز کرد و در معاملات پایانی این روز قیمت هر برگ دلار غیررسمی با حدود ۱۱۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز چهارشنبه به رقم ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

آرایش افزایشی نرخ دلار در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه و با ارقام ارائه شده در معاملات فردایی دلار رخ داد.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله یکسان تقسیم کنیم، قیمت هر برگ اسکناس دلار در معاملات فردایی این روز با عبور از سقف قیمت ۳۲ هزار تومانی روی پله‌های دوم و سوم کانال ۳۲ هزار تومانی مطرح شد.

به عقیده کارشناسان بازار تهران از بین رفتن سیگنال‌های مثبت مذاکراتی در روز‌های گذشته را می‌توان از جمله دلایل افزایش قیمت دلار در معاملات فردایی دانست.

از سوی دیگر افزایش حجم تزریق‌های نهاد بازار‌ساز به معاملات بازار متشکل ارزی نیز سیگنال دیگری در زمینه آغاز عملیات بانک مرکزی جهت جلوگیری از نوسانات افزایشی چشمگیر نرخ ارز است.

شیوع نوسانات افزایشی به بازار سکه

معاملات بازار سکه از افزایش قیمت دلار در تعطیلات آخر هفته جا نماند.

قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در روز پنج‌شنبه با حدود ۲۱۵ هزار تومان افزایش به پله هفتم کانال ۱۴ میلیون تومانی رسید.

این در حالی است که قیمت این کالای سرمایه‌ای در معاملات فردایی روز پنج‌شنبه در حوالی مرز کانال ۱۵ میلیون تومانی ارائه شد.

گفتنی است که نرخ حباب فلز زرد که اختلاف میان ارزش ذاتی و بهای تمام شده این کالا را نشان می‌دهد نیز در روز پنج‌شنبه در حوالی ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان محاسبه شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.