کد مطلب: ۴۴۸۱۲۱

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

آخرین قیمت دلار و یورو در بازارهای جهانی / طلا اندکی افت کرد

آخرین قیمت دلار و یورو در بازارهای جهانی / طلا اندکی افت کرد

در معاملات امروز بازارهای جهانی، یورو به کمترین سطح یک هفته گذشته رسید. شاخص دلار اندکی رشد کرد و هر اونس طلا با قیمت هزار و ۷۰۲ دلار معامله شد.

پس از آنکه دادگاه قانون اساسی آلمان سیاست‌ محرک پولی بانک مرکزی اروپا را به چالش کشید، ارزش یورو در معاملات امروز به کمترین سطح یک هفته گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دادگاه عالی آلمان با صدور حکمی بخش‌هایی از سیاست محرک پولی بانک مرکزی اروپا را مغایر با قوانین این کشور اعلام کرد.

بر اساس حکم صادرشده از سوی این دادگاه، بانک مرکزی این کشور باید ظرف مدت سه ماه خرید اوراق قرضه دولتی را تحت طرح محرک بلندمدت بانک مرکزی اروپا متوقف کند.

هر یورو امروز به‌ازای ۱٫۰۸۲۶ دلار آمریکا مبادله شد.

به‌دنبال نگرانی سرمایه‌گذاران از آینده یورو، در معاملات امروز بازارهای آسیایی ارزش ین به بالاترین سطح سه هفته گذشته در برابر یورو رسید.

افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، رشد ین در برابر دلار را هم به‌دنبال داشت. هر دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه به ۱٫۱۰۶ ین ژاپن (کمترین سطح هفت هفته گذشته) رسید.

بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران، ین ژاپن از ابتدای شروع بحران کرونا ، روند صعودی داشته و انتظار می‌رود، این روند همچنان ادامه داشته باشد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز با ۰٫۱ درصد رشد، در سطح ۹۹٫۸۱ واحد قرار گرفت.

پوند انگلیس امروز بدون تغییر باقی ماند. دلار استرالیا و نیوزیلند به‌ترتیب با قیمت‌های ۰٫۶۴۲۲ و ۰٫۶۰۴۴ دلار معامله شدند.

تهدید جدید ترامپ مبنی بر وضع تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی، نگرانی بازارها را به‌دنبال داشته و در حال حاضر، علاوه بر بحران کرونا، توجه سرمایه‌گذاران به واکنش چین معطوف شده است.

تقویت دلار از یک‌سو و بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در برخی کشورها از سوی دیگر موجب شد قیمت جهانی طلا امروز با افت ۰٫۱ درصدی مواجه شود.

هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه به هزار و ۷۰۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای آسیایی و اروپایی، تقویت بازار سهام را در این کشورها به‌دنبال داشته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب می‌شود، روز سه‌شنبه با ۰٫۴ درصد افزایش، به ۱۰۷۶٫۳۹ تن رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.