کد مطلب: ۷۴۶۶۷۵

اختلافِ عجیب قیمت رانا پلاس در بازار و کارخانه!

اختلافِ عجیب قیمت رانا پلاس در بازار و کارخانه!

فروش فوق العاده ایران خودرو از 18 دی ماه آغاز شد و تا 24 دی ماه ادامه دارد. فروشی که در آن چهار خودروی پرطرفدار عرضه می‌شود. اما قیمت کارخانه و بازار آزاد این خودروها چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح فروش فوق العاده ایران خودرو شامل چهار خودروی سورن پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی (ELX)، پارس سال سفارش با موتور XU۷P و رانا پلاس است.

حراج 200 میلیونی خودروهای ایران خودرو

در طرح فروش فوق‌ العاده ایران خودرو قیمت سورن پلاس 281 میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت بازار آزاد سورن پلاس، امروز 18 دی ماه 486 میلیون تومان اعلام شده است.

این به آن معناست که قیمت بازار آزاد و کارخانه سورن پلاس ، 205 میلیون تومان است و برندگان این خودرو می‌توانند از سود یا وام بلاعوض 205 میلیونی ایران خودرو برخوردار شوند.

قیمت پژو پارس سال هم 209 میلیون تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت کارخانه پژو پارس 480 میلیون است؛ یعنی اختلاف بازار آزاد و کارخانه این خودرو 271 میلیون تومان است. حتی بیشتر از دو برابر!

قیمت رانا پلاس هم در طرح جدید فروش فوق العاده ایران خودرو در حالی 215 میلیون تومان اعلام شده که قیمت بازار آزاد رانا 435 میلیون تومان است. اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد این خودرو هم دقیقا دو برابر است و اختلاف 220 میلیونی دارند. بر این اساس افرادی که بتوانند در این طرح، رانا پلاس برنده شوند، میتوانند از سود 220 میلیون تومانی برخوردار شوند چراکه اختلاف قیمت رانا پلاس در بازار آزاد دو برابر قیمت آن در کارخانه است.

چه کسانی می‌توانند خودروی یارانه‌ای بخرند؟

در طرح فروش فوق‌ العاده ایران خودرو سه گروه می‌توانند شرکت کنند؛ یکی مادران دارای دو فرزند و بیشتر، دوم مالکان خودروهای فرسوده و سوم مردم عادی.
البته این خبر در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که فقط مادران دارای دو فرزند و مالکان خودروهای فرسوده می‌توانند در طرح پش فروش و فروش فوق‌ العاده ایران خودرو شرکت کنند و مردم عادی باید خودروی خود را از بورس کالا بخرند.

قیمت‌های اعلام شده خودرو قطعی است، زمان تحویل این خودروها سه ماهه است و برندگان، فروردین سال 1402 می‌توانند خودروی جدید خود را دریافت کنند.

مدت زمان فروش فوق العاده

فروش فوق العاده ایران خودرو از 18 دی ماه آغاز شده و تا پایان ساعت اداری روز شنبه 24 دی ماه تمدید شد. متقاضیان می‌توانند در این بازه زمانی به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. البته از تاریخ 18 دی ماه تاکنون سایت ایران خودرو دچار اختلال است و بسیاری هنوز نتوانسته‌اند وارد سایت شوند و ثبت نام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من همه یورو شما را سی و نه هزار ، نقد و بدون اتلاف وقت و پول در حسابتان میخرم

  • ناشناس

    مبلغ پیشنهادی و واریز در حسابتان سی و نه هزار نقد

  • ناشناس

    با سلام امیدوارم که به هر کس که حقش هست ماشین دلخواهش را برنده بشه و بمن هم اول ۲۰۷ و دوم سمند سورن و سوم رانا پلاس بنامم در بیاد ولی در بورس کار مشکل شده خیلی البته چون کلا آدم قانعی هستم اگر شاهین جی بود مشکلی ندارم شما راهش میدانید که چجوری برنده بشم چون با این قیمت های بازار نمیتوانم ماشین بخرم خدایا خودت کمکم کن …….. با احترام و سپاس از شما

    • ناشناس

      فقط اینو میدونم که خیلی بدبختیم چرا که باید ماشینای بدون کیفیت وبدون ایمنی با قیمت گزافه. اخه چرا اونایی که پول دارن
      باید ماشین روز سوار شون اونم ماشین خارجی ولی ما که با حقوق ۶میلون اداره کار حسرت یه ماشین بدون ایمنی وبی کیفت
      ایرانخودرو …وسایل راهم نمیتونیم بخریم.دلیل نوشتن قدرت خرید….روز خوش.

  • ناشناس

    سلام من که سه تابچه دارم وضع مالی خوبی هم ندارم ولی هرچی ثبت نام میکنم به من نمی‌افته خوب بایدچکارکنم

    • ناشناس

      به یزدان گر ما خرد میداشتیم کجا این سرنوشت بد میداشتیم..بیچاره سرنوشت ایرانیان به کجا ختم شد

    • ناشناس

      سلام.من۳فرزنددارم۸ساله و۳ساله و۱ساله.برادرم بدون اینکه بهم بگه ماشین۳فرزندی مدارکهاموبردنوشت راناپلاس..برنده هم شدم.ولی بهم ندادماشینوآهای آدمهادشمن بدترازخواهروبرادرنیست

    • علی

      نمیشه از مدارک شما استفاده کنه ک

    • حسنا

      ماشین به اسم شماست موقع تحویل فقط به خودتون تحویل میدن شماها هم میتونین بگین به شرطی ماشینو به اسمتون میکنم که 200میلیون بهم بدی

  • ناشناس

    با 200 و 300, تومان کسی فرزند نمیاره باید فکر اساسی کرد
    اینا آبنبات چوببه

  • کامی

    ای مردم نخرین این دولت که میبینه واسه این خودروهای اشکال هجوم میبرین هی هرروز گرانترمیکنه آخه چرا اینقدر سادگی میکنین آخه ماحقمونه این ماشینهای اشکال به این قیمت سواربشیم بخریم والله نه الان عراق اربیل بهترین ماشینهای خارجی به روز سوارمیشن به پول قیمت دنا پارس ما آخه چرا اینقدر سادگی میکنین والله نخریم فردا مطمن باش پراید میشه ده پانزده میلیون نه که ۲۰۰میلیون آخه ارزش داره به این قیمت پول بدیم قاطل جانمون باشع

    • ناشناس

      بکن

  • ناشناس

    سلام چه خبره این قیمتهای نجومی خودرو پولام را جمع کردم ماشین بخرم یکدفعه دوبرابرشد ایا این ماشین را در کشورهای دیگه با همین قیمت ازتون میخرن یه کم به فکر مردم باشید خواهشا

  • ناشناس

    همچین میگید حراج که انگار چی هست قیمتها را سفارشی میبرید بالا بعد میزنید حراج که چی فردا دوباره پژو پارس میشه یک ملیارد تومان

  • ناشناس

    سلام من ماشین ندارم کمک کنید برنده بشم

    • ناشناس

      چجورکمکت کنیم برنده شی این چرندیات چیه میگی حالت خوبه

  • ناشناس

    من ۲۰ بار نوشتم در قرعه کشی در نیومده احتمالا به بدبخت بیچاره ها هیچی در نمیاد فکر کنم حسابه