خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۴۳۹۸

همسویی سکه با دلار / مقاومت سکه در برابر کاهش قیمت

همسویی سکه با دلار / مقاومت سکه در برابر کاهش قیمت

قیمت سکه امامی از ابتدای هفته تا روز دوشنبه در برابر افت قیمت و از دست دادن کانال ۱۳میلیون تومان با وجود افت نرخ دلار در بازار داخلی مقاومت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار طلا و سکه هفته گذشته دو نیمه متفاوت را تجربه کرد. قیمت سکه امامی از ابتدای هفته تا روز دوشنبه در برابر افت قیمت و از دست دادن کانال ۱۳میلیون تومان با وجود افت نرخ دلار در بازار داخلی مقاومت کرد.

بهای طلای جهانی در حال رشد بود؛ اما با افت بیشتر قیمت دلار تحت‌تاثیر اخبار برجام و بهبود فضای مقاومتی سرمایه‌گذاران، بازار سکه نیز به هم ریخت و دیگر توان مقاومت در برابر مرز ۱۳میلیون تومان را نداشت. بر این اساس سکه معاملات خود را در محدوده ۱۲میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به پایان رساند.

به این ترتیب، سکه با عملکرد هفتگی منفی ۰۹/ ۲‌درصد هفته را پشت سر گذاشت. گفته می‌شود ارزش ذاتی سکه با توجه به افت اخیر کاهش یافته است و برخی از معامله‌گران انتظار افت قیمت‌ها را دارند.

دلار ارزان می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین علت‌های کاهش قیمت ارز در ایران را می‌توان حول محور اخبار مذاکرات هسته‌ای دانست.

در ساعات پایانی روز شنبه هفته گذشته ۱۰ دی ماه یک شبکه خبری به نقل از طرفین مذاکره کننده اروپایی اعلام کرد: پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات به وجود آمده است.

محمد ابراهیم سماوی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت دلار در بازار آزاد به محدوده ۳۰ هزار تومان رسیده و دولت سعی می‌کند با گفتاردرمانی قیمت این ارز را کنترل کند.

وی ادامه می‌دهد: بازار ارز در انتظار یک سینگال مثبت از توافقات در مذاکرات وین است.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: برآوردها نشان می‌دهد که دولت برای سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

سماوی تاکید می‌کند: این کسری بودجه را همانند سال گذشته نمی‌توان با فروش اوراق جبران کرد، احتمالا دولت به سرغ استقراض از بانک مرکزی برود. در نتیجه دلار سال آتی رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی خواهد داشت.

به گفته این کارشناس در صورت توافق در مذاکرات وین قیمت دلار به کمتر از ۲۴ هزار تومان نمی‌رسد.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.