کد مطلب: ۴۱۵۷۳۶

قیمت طلای ۱۸ عیار به ۴۷۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۹/۱۸

قیمت طلای 18 عیار به 474 هزار و 200 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/9/18

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به 474 هزار و 200 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های روند سیاست پولی آمریکا بودند، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۴۶۰ دلار ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییری نداشت و ۱۴۶۴ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

بانک مرکزی آمریکا از ۱۰ تا ۱۲ دسامبر نشست سیاست پولی خود را برگزار خواهد کرد و سرمایه‌گذاران به دورنمای نرخ‌های بهره متمرکز شده‌اند.

آمار اشتغال قوی که جمعه گذشته منتشر شد، احتمال عدم تغییر نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کاهش می‌دهد و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

در این بین لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز جمعه اظهار کرد: مهلت ۱۵ دسامبر برای وضع دور جدیدی از تعرفه‌های آمریکا روی واردات ۱۵۶ میلیارد دلار کالای چینی همچنان به قوت خود باقی مانده است.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی در دیلی فارکس اظهار کرد: بازارها منتظر پیدا کردن فرصت هستند و به انتظار نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا و توافق لحظه آخری میان آمریکا و چین نشسته‌اند. اگر تعرفه‌های آمریکا روی واردات کالاهای چین اجرایی شود، در این صورت طلا قطعا روند صعودی پیدا خواهد کرد.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، آماری بود که رشد واردات چین را نشان داد. همچنین آمار اشتغال آمریکا در نوامبر رشد قوی داشت که طلا در واکنش به آن یک درصد سقوط کرد و بزرگترین کاهش قیمت خود در یک ماه گذشته را تجربه کرد.

با این همه موجودی طلای «اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، ۰.۲۶ درصد کاهش پیدا کرد و به پایین‌ترین سطح از ۱۹ سپتامبر رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۸۷۶ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۶ دلار و ۵۷ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۹۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 18 آذر ساعت 18 با 610 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 13,553 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار و 550 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 13 هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 18 آذر ساعت 18 با 403 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 14,854 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14 هزار و 850 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 500 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 645 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 679 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 474 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 498 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 599 هزار تومان و 929 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا انقد داره میره بالا