کد مطلب: ۶۵۷۸۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

طلا در آستانه ورود مجدد به کانال ۱/۴ میلیون تومانی

طلا در آستانه ورود مجدد به کانال ۱/۴ میلیون تومانی

قیمت طلای داخلی امروز اول خرداد ۱۴۰۱ بار دیگر در مدت اخیر به آستانه ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در اولین روز خرداد ۱۴۰۱ قیمت طلا ۱۸ عیار تا لحظه تنطیم این گزارش به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار تومان رسید.

بخش بزرگی از قیمت طلای داخلی تحت تاثیر روند دلار است. با افزایش قیمت دلار در مدت اخیر قیمت این فلز داخلی هم رو به صعود است.

امروز قیمت سکه امامی نیز ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت طلا کاهش می‌یابد؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: برآورد من این است که قیمت جهانی طلا افت خود را در بلندمدت خواهد داشت.

او همچنین افزود: این موضوع باعث می‌شود اگر قیمت دلار افزایش نداشته باشد، طلای داخلی با شیب خیلی ملایم به سمت نزول پیش رود.

طباطبائی در مورد قیمت دلار نیز گفت: نرخ دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. من فکر نمی‌کنم اگر توافق صورت بگیرد دلار حد فاصل بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان را از دست بدهد.

او ادامه داد: اما اگر توافق اتفاق نیفتد، از آنجایی که به‌نظر می‌آید ابزار ویژه‌ای نیز برای کنترل وجود ندارد. دلار در نیمه دوم سال دلار روندی صعود را طی می‌کند.

این کارشناس بازارهای مالی گفت: تاثیر‌پذیری طلا از دلار خیلی بیشتر از انس جهانی است.

چه خبر از طلای داخلی؟

۳۰ روز اخیر، برای بازارهای جهانی پر از فراز و نشیب بود. در این مدت، افزایش نرخ بهره در سراسر جهان به‌ویژه در آمریکا موجب شد بازارهای مالی با فشار فروش شدیدی از سوی معامله‌‌گران مواجه شوند. قیمت طلا که کار خود را با محدوده ۱۹۵۰دلار آغاز کرد، با ریزش ۵/ ۵درصدی به محدوده ۱۸۵۰دلار رسید.
در بازار سهام نیز فشار فروش معامله‌‌گران موجب شد که ارزش سهام بسیاری از شرکت‌ها با افت شدیدی روبه‌رو شود. در بازار رمزارزها نیز شرایط مشابهی وجود داشت. بیت‌‌کوین به یکی از حیاتی‌ترین حمایت‌‌های خود رسیده و معامله‌‌گران صعودی در تقلا برای محافظت از این حمایت هستند (دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار مربوط به نرخ طلا را در صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.