کد مطلب: ۴۷۵۸۴۸

روند افزایشی سکه ادامه دارد؟ / اولین قیمت طلا امروز ۱۹ شهریور

روند افزایشی سکه ادامه دارد؟ / اولین قیمت طلا امروز 19 شهریور

آخرین قیمت طلا در بازار روز گذشته چقدر بود؟ چه سیگنال‌هایی برای این بازار از اخبار رسمی قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد سه شنبه ۱۸ شهریور با 21,700 تومان افزایش، یک میلیون و 122 هزار و 200 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در بازار جهانی روز گذشته با باز شدن بازارها ابتدا نزدیک به 10 دلار کاهش داشت و سپس به حدود قبلی یعنی 1930 دلار بازگشت. با این حال با انتشار آمار تولید ناخالص داخلی اروپا قیمت اونس طلا بار دیگر 10 دلار کاهش داشت و به قیمت 1920 دلار، سطح حمایتی یک ماهه اخیر رسید.

تولید ناخالص داخلی اروپا از منفی 1/ 12 درصد و منفی 15 درصد سالانه به‌ترتیب به منفی 8/ 11 درصد ماهانه و منفی 7/ 14درصد سالانه رسید. این درحالی‌است که پیش‌بینی می‌شد این آمار ثابت و بدون تغییر منتشر شوند. همان‌طور که درچند هفته گذشته گفته شده، این نوسانات فعلا قدرت شکست کف 1900 را ندارند و بیشتر به‌عنوان فرصت خرید برای سرمایه‌گذاران بلندمدت طلا تلقی می‌شوند. در ادامه معاملات روز گذشته هر اونس طلا با 11 دلار کاهش به 1918 دلار رسید.

ادامه روند افزایشی سکه

افزایش نرخ دلار موجب شد سکه نیز روندی افزایشی را در روز گذشته طی کند. سکه روز دوشنبه را در محدوده 11 میلیون و 450 هزار تومان آغاز کرد و در ادامه روز به 11 میلیون و 560 هزار تومان رسید.

بدیهی است که نرخ ارز، قطب‌نمای سکه در بازار طلا است و از قیمت جهانی طلا نیز تاثیر می‌پذیرد اما افت طلا در بازار جهانی تاثیری بر سکه نداشت و قیمت آن افزایشی شد. با توجه به نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی(1918 دلار) و افزایش نرخ دلار انتظار می‌رود رشد قیمت سکه ادامه یابد. در نتیجه مرزهای جدید سکه تنها در صورتی فتح خواهد شد که دلار روند افزایشی خود را ادامه دهد.

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عالمی

    وقتی مردم را به بورس بی اعتماد کردند باید بفکر این هم می افتادند که با هجوم سیل کسانی که از بورس متضرر شده اند به بازار دلالی سکه قیمت این کالای باارزش به 30 میلیون هم خواهد رسید
    تا زمانی که سرمایه اولیه سهامداران جبران نشده و سود دو برابر نکرده اند مردم به بازار سرمایه بر نخواهند گشت.

    • ناشناس

      سکه دیگه داره زور اخرشو میزنه ازاین بالاترنمیزارن بره تامردم طمع نکنن برن توکارسکه,چون سودزیادی برادولت نداره بخاطرجهانی بودن طلای..ثابت نگه میدارن تامردم بجاسکه توبورس یاخودرو سرمایه گزاری کنن بهترسرشون کلاه بره,مثل خودرو سه ماهه تحویل خواستن بدن تحویل ندادن که هیچ قیمتشو روزانه دارن بالامیبرن خریدارسه برابرقیمتی که ثبت نام کردالان باید بده وقتی تحویل دادن به بهانه اینکه ماشین وارد بازار شد قیمت میارن پایین اینجاضرره مصرف کننده میکنه که بعدخرید ماشین میبینه قیمت داره میاد پایین درصورتی که اینکاروبرا منحرف کردن افکارعموم انجام میدن تادوباره توطرح پاییزه …مردم برن ثبت نام کنن کلاه گشادتر بره سرشون

    • ناشناس

      عزیز سکه بالاتر هم میره نیمه دوم سال دلار از مرز 26000 خواهد گذشت

    • رهگذر

      یادمه 800 که شد رفتم بخرم مغازه دار گفت از این بالاتر نمی رود احمق شدم رفتم بورس

  • ناشناس

    ملک و طلا هم مطمئن تر هستند و هم بدون استرس

  • ناشناس

    احتمالا سکه تا 20 میلیون هم میرسه .

  • ناشناس

    تا ۱۵ میره

  • ناشناس

    دولت‌ سال‌ آخرشه‌ همه‌ چی‌ میره‌ بالا‌

  • ناشناس

    تجارت نیوز چرا نظراتو ثبت نمی کنه؟

    • علی

      مسئولین شما که تاخیر در مالیات بر سکه خرید در بازار کردید پس از راه دیگه وارد بشید و برای هر کد ملی بالای ۱۸سال یک سکه دستور بدید که میتونه بخره با یه راهی جلوگیری کنید از افزایش سکه .البته مقصر خودتونید که مالیات برای خرید و فروش نگرفتید هم سکه بانکی و هم سکه بازاری

  • ناشناس

    تجارت نیوز چرا نظراتو تایید نمیکنه؟

  • ناشناس

    سلام دقت کردین که تجارت نیوز هرنظری که علیه مسئولین باشه راتایید نمیکنه

    • ناشناس

      ایا احتمال داره دولت مثل بورس بازار طلا و سکه رو هم پایین بکشه؟؟