خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۱۱۵۱

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

بهای هر سکه بهار‌ آزادی در روز گذشته به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۳۱ فروردین چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۳۰ فروردین با ۲۰,۶۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۹ هزار تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر دلار ضعیف‌تر و بازده پایین‌تر اوراق خزانه آمریکا، بالا رفت و نزدیک به بالاترین رکورد ۷هفته اخیر ایستاد. بهای معاملات این بازار دیروز تا ۱۷۹۰ دلار پیش‌رفته بود که بالاترین قیمت از ۲۵ فوریه بود.

اما در ادامه کاهش یافت و هر اونس طلا روز دوشنبه تا ساعت۱۹ به‌وقت تهران به ۱۷۷۲دلار رسید. به‌باور تحلیلگران با وجود دورنمای اقتصادی بهتر، در حال‌حاضر مجموعه‌ای از عوامل شامل دلار ضعیف‌تر آمریکا و پایین ماندن نرخ‌های بهره، از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند. طلا نیروی صعودی جدیدی را بازیافته اما تازه از سطح ۱۷۶۵ دلار عبور کرده و اگر بتواند در بالای این سطح بماند، دورنمای طلا در کوتاه‌مدت مثبت خواهد بود.

استراحت قیمت سکه

قیمت سکه در روز دوشنبه به روند نزولی خود ادامه داد، برخی از کارشناسان داخلی بازار ارز تاکید دارند؛ تا وقتی ارزش ذاتی سکه بالای سطح قیمتی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، افت قیمت سکه در روزهای آتی به سختی و کندی حرکت خواهد کرد.

در بازار معاملاتی سکه رقابت اصلی میان جذابیت در این فلز زرد گرانبها از ناحیه کوچک‌شدن حباب آن و نیز ترس و هیجانات‌جاری سرمایه‌گذاران از اخبار غیر‌اقتصادی داخلی و خارجی است. بر این اساس بهای هر سکه بهار‌ آزادی در روز گذشته با از‌دست‌دادن ۱۲۰ هزار تومان از ارزش خود در بازار آزاد، در قیمت ۱۰میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. نزول قیمت دلار در بازار ارز موجب شد که معامله‌گران بازار سکه نیز با قدرت در موقعیت فروش قرار بگیرند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محد کولیوند

    حالاطلا ارزون بشد ولی مردم قدرت ندارن چه فایده اگه راس مگوین همه چیزها بیارین پایین ماند ارزاق

  • محمد کولیوند

    طلا پایین بیاد وقتی مردم قدرت خرید ندارند وخرج بدخل نمرسد برای ارزاق چه فایده راست میگویید ارزاف واجناس را بیارید پایین