کد مطلب: ۴۸۰۲۴۱

روند صعودی آرام سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۷ مهر چقدر بود؟

روند صعودی آرام سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 7 مهر چقدر بود؟

در نخستین هفته مهر ۹۹ نرخ طلا و سکه نیز همسو با بازار ارز روند صعودی را ادامه داد، اما قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۶ مهر با 6,900 تومان افزایش، 1,256,800 معامله شد.

در همین مورد دنیای اقتصاد نوشت: نوسانات در بازار جهانی همچنان ادامه دارد و اونس طلا در این بازار بیشترین تاثیر را از سیاست‌گذاری‌ها می‌پذیرد. اونس طلای جهانی بعد از برخورد به نرخ ۱۶۷۰ دلاری حرکت صعودی به راه انداخت و در طول دو ماه قیمت طلا تا نرخ ۲۰۷۵ دلاری افزایش یافت.

نرخ ۲۰۷۵ دلاری بالاترین سطح قیمتی بازار تا به امروز محسوب می‌شود. این نرخ در قالب مقاومت عمل کرد و نتیجه آن بازگشت اصلاحی بازار بود. از اواسط ماه آگوست، اونس طلا وارد کانال نزولی شده بود.

روز ۲۳ سپتامبر، بازار توانست کف کانال را بشکند و تا نرخ ۱۸۵۰ دلاری کاهش یابد. طبق ارزیابی هفتگی سایت کیتکو در حال حاضر آینده بازار اونس طلای جهانی برای فعالان بازار مبهم است. به همین دلیل نباید به این زودی‌ها انتظار پایان نوسانات دو سویه و خنثی بازار را داشت.

روند صعودی آرام سکه

در نخستین هفته مهر ۹۹ نرخ طلا و سکه نیز همسو با بازار ارز روند صعودی را ادامه داد، به‌طوری که هر قطعه سکه تمام طرح جدید روز گذشته13 میلیون و 28۰ هزار تومان، معامله شد که در مقایسه با روز شنبه 50هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد. همچنین قیمت نیم سکه ۷ میلیون و 310 هزار تومان و ربع سکه به ۴میلیون و 358 هزارتومان رسید.

قیمت سکه که از دو عامل قیمت طلا در بازار جهانی و همچنین نرخ دلار در داخل کشور تاثیر می‌پذیرد. اما در روزهای اخیر که قیمت اونس طلا در بازار جهانی سیر نزولی داشته، نتوانسته بر قیمت سکه اثر‌گذار باشد، زیرا نرخ دلار در داخل به‌عنوان قطب نمای سکه عمل کرده و قیمت این فلز گرانبها را با خود با قله‌های تاریخی رسانده است.

اخبار مرتبط با طلا در صفحه اختصاصی طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای جان برو بالا بچسب به سقف شاید فرجی شد

  • محممد پرسوووووووز باشیم!

    دوستان منظور از حمایت از بورس این بود که نذارن بورس خیلی سریع به زیر یک میلیون واحد بره
    همین الان هم دولت هزینه سنگینی متقبل میشه و سهام رو میخره که فرود آرامی در بورس اتفاق بیافته….
    این یک واقعیت تلخه که باید دیر یا زود آن را پذیرفت.