کد مطلب: ۴۵۹۷۳۷

گفتگوی تجارت‌نیوز با دبیر اتحادیه طلای تهران:

قیمت طلا تا پایان تیر ماه ارزان می‌شود؟ / حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است

قیمت طلا تا پایان تیر ماه ارزان می‌شود؟ / حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است

دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید طلا، افزایش قیمت انس جهانی و تاثیر آن در تمام بازارهای دنیا پیش‌بینی می‌شود، احتمالا قیمت طلا تا پایان تیر همچنان دچار نوسان‌هایی باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از نگاه برخی کارشناسان، نوسان قیمت دلار و روند صعودی قیمت انس جهانی طلا تاثیر به سزایی در قیمت طلا در بازار داخلی داشته‌ است اما امروز علاوه بر دو مولفه مورد اشاره روند بازار سهام نیز بر افزایش قیمت طلا اثرگذار است. طی یک روز گذشته علاوه بر نوسان قیمت دلار قیمت انس جهانی طلا نیز دو دلار گران شد. همین عامل منجر به آن شده که قیمت طلا در اواسط هفته دوباره دچار نوسنا شود. حال با توجه به نوسان‌های پی در پی قیمت طلا سوالی که ذهن مخاطبان را درگیر کرده این است که آیا قیمت طلا تا پایان تیر ماه ارزان می‌شود؟

قیمت طلای جهانی دو دلار گران شد

در همین حال دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان تیر ماه ارزان شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان بین‌المللی قیمت انس جهانی طلا تا پایان ژانویه به دو هزار دلار خواهد رسید؛ این در حالی است که امروز قیمت انس جهانی طلا یک هزار و ۷۷۲ دلار است. بنابراین نمی‌توان انتظار کاهش قیمت طلا را داشت. معتقدیم چنانچه بانک مرکزی بتواند بازار ارز را کنترل کند ممکن است که قیمت طلا به همین منوال ثابت باقی بماند.

نادر بذرافشان به علت افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: علت افزایش قیمت طلا در بازار به افزایش انس جهانی طلا، افزایش قیمت دلار و همچنین به عرضه سکه در بازار سهام باز می‌گردد. بانک‌ها سکه را از بازار خریداری کرده و با اختلاف ۱۰۰ هزار تومانی در بازار سهام عرضه می‌کنند. همچنین به دلیل کاهش ارزش ریال، مردم از نگه داشتن سرمایه‌های ریالی خود نگران هستند و به همین دلیل این روزها تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش یافته است.

او اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید طلا، افزایش قیمت انس جهانی و تاثیر آن در تمام بازارهای دنیا پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان تیر مجدد دچار نوسان‌هایی شود.

بذرافشان با اشاره به قیمت انواع سکه گفت: امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی هشت میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، نیم سکه چهار میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی هم یک میلیون و۳۵۰هزار تومان قیمت دارند. در حال حاضر حباب سکه حدودا ۴۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجربه ثابت کرده تو این مملکت چیزی رفت بالا دیگه هیچ علاقه ای به اومدن به پایین نداره

  • Sedna

    سلام ی آقایی چند ماه پیش قیمت طلا رو پیش بینی کرده بود گفت دلال طلا هستم و طلا برج۴میشه۹۰۰ میخواستم بدونم بعد از این چی میشه؟؟؟

  • ناشناس

    تازه روزهای خوبتون است سکه به 20ملیون هم میرسه

    • ناشناس

      اره واقعا..کجاس ک بگیم یادش بخیر سکه ده میلیون بود ولی حالا ۲۰میلیون شده

  • ناشناس

    یعنی منتظرباشیم تاپایان تابستان گرانترمیشه

  • مقدم

    سلام دوستان طلا میاد پایین یا میره بالا
    کسی هست راحت می کنه

    • ناشناس

      ن عزیز طلا کم کم گران میشع یعنی هرکی طلا بگیره خوبع البته طولانی مدت ..امسال طلا بگیری سال بعد مطمعمن باش دوبرابر شده

  • ملک

    دلار نیم شاهی .طلا مثقالی پنج ریال.سکه یک تومان موقع تولد من بود…کاش بزرگ نمی شدم و زمان ایست قلبی میکرد.خدا رحمت کنه همه ما را

    • ناشناس

      واقعا

  • ملک

    خداحافظ زندگی

  • ناشناس

    ?اره واقعا

  • ناشناس

    به نظرتون طلابگیرم یانه

  • مجید

    دوستان لطف کنید بگید تا اخر این ماه طلا خیلی ارزان میشه؟ چون من دوتا النگوی زنمو میخام بفروشم بدارم رو پول پیش خونم. لطف کنید سریع مشاوره بدین.ممنون