کد مطلب: ۳۷۹۹۳۶

قیمت طلا به بالاترین سطح ۲ ماه گذشته رسید

قیمت طلا به بالاترین سطح 2 ماه گذشته رسید

در معاملات امروز قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح دو ماه گذشته رسید و هر اونس طلا با قیمت هزار و 312 سنت معامله شد.

به دنبال افزایش نگرانی‌ها در مورد احتمال رکود اقتصادی در معاملات امروز، دوشنبه، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح دو ماه گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، پس از تهدیدهای دونالد ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از سوی مکزیک، به نظر می‌رسد تقاضا برای دارایی‌های امن بیشتر شده است.

این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به ادامه ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک است.

در معاملات امروز، قیمت هر اونس طلا به هزار و 312 دلار رسید. آخرین بار فلز زرد در دوازدهم ماه مارس (هفتم فروردین) چنین قیمتی را تجربه کرده بود.

این در حالی است که قیمت نفت و بازارهای سرمایه در ایالات متحده و آسیا امروز به پایین‌ترین میزان چند ماه گذشته رسیده است.

تنش‌ها میان ایالات متحده و چین در روزهای پایانی هفته گذشته در هر تجارت و تکنولوژی شدت گرفت.

چشم‌انداز بدبینانه در مورد آینده اقتصاد جهان از یک‌سو و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو از سوی دیگر موجب جذابیت این فلز گرانبها برای سرمایه‌گذاران شده است.

قیمت طلا روز جمعه از آپریل گذشته (فروردین-اردیبهشت) بار دیگر به سطح هزار و 300 دلار رسیده بود.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 31 ماه می منتشرشده، اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند تهدیدهای مربوط به افزایش تعرفه‌ها موجب کاهش ریسک‌پذیری و حمایت از قیمت فلز زرد شده و صعود بازار طلا ادامه دارد .

عوامل ژئوپلیتیک، عدم قطعیت و وضع تعرفه‌های پنج درصدی بر واردات کالاهای مکزیکی از سوی آمریکا از جمله عواملی است که موجب روند صعودی بازار طلا شده است.

در معاملات امروز، قیمت نقره نیز با 0.6 درصد افزایش به 14.65 دلار و پلاتین با یک درصد رشد به 799.73 دلار به ازای هر اونس رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.