کد مطلب: ۱۸۳۰۸۸

در پایان معاملات سال۲۰۱۷ میلادی؛

قیمت طلا رکورد زد

قیمت طلا رکورد زد

قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رکورد ۲.۵ ماهه خود دست یافت و در مسیر ثبت بهترین رشد سالیانه از سال ۲۰۱۰ تاکنون قرار گرفت.

قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رکورد ۲.۵ ماهه خود دست یافت و در مسیر ثبت بهترین رشد سالیانه از سال ۲۰۱۰ تا کنون قرار گرفت. امسال تضعیف دلار، تنش‌های سیاسی و بازگشت نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره آمریکا به رشد قیمت‌ طلا کمک کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار که از آن برای قیمت‌گذاری طلا استفاده می‌شود، دچار لغزش شده است و به سوی ثبت بدترین سال خود از سال ۲۰۰۳ تا کنون پیش می‌رود.

دلار امسال با تنش‌های کره‌شمالی، پرونده دست داشتن روسیه در انتخابات آمریکا و ارتباط آن با کمپین انتخاباتی ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و تداوم پایین ماندن تورم آمریکا، آسیب دیده است.

سقوط شاخص دلار به پایین‌ترین سطح ۳ ماهه خود باعث شد طلا به بالاترین سطح خود از اواسط اکتبر تا کنون جهش کند و به قیمت ۱۳۰۳.۹۰ دلار به ازای هر انس برسد.

در معاملات دیروز بازارهای جهانی، شاخص اسپات‌گلد با ۰.۲ درصد افزایش به قیمت ۱۳۲.۷۲ دلار رسید در حالی که پیش‌فروش طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه ۷.۸۰ دلار برای هر اونس افزایش یافت و به قیمت ۱۳۰۵.۰۰ رسید.

در بین فلزات گران‌بها، امسال پالادیوم با بیشترین رشد روبه‌رو شد و پس از چندین سال کسری در بازار و افزایش نگرانی‌ها از عرضه آن، ۵۶ درصد رشد کرد.

قیمت پالادیوم دیروز ۰.۵ درصد افت کرد و به ۱۰۵۹.۶۵ دلار برای هر انس رسید. نقره ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۱۶.۹۷ دلار رسید در حالی که پلاتین با ۱.۲ درصد افزایش قیمت، به ۹۳۳.۹۰ دلار رسید.

امسال قیمت نقره و پلاتین به ترتیب ۶.۳۰ درصد و ۳.۸ درصد افزایش یافتند.

با توجه به اینکه بازارهای جهانی امروز و فردا تعطیل هستند، دیروز آخرین روز معاملات سال ۲۰۱۷ میلادی بازارها بود

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.