کد مطلب: ۵۷۵۰۴۴

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۴

امروز سکه چقدر شد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۴

امروز دلار در بازارهای مختلف روند افزایشی داشت و در بازار آزاد به ۲۸ هزار تومان نزدیک شد. قیمت سکه اما کاهشی بود. سکه طرح جدید امروز ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان معامله می‌شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار با وجود سیگنال‌های کاهشی معاون اول رئیس‌جمهور جدید افزایش یافت و به مرز ۲۸ هزار تومان نزدیک شد.

آنگونه که اقتصادنیوز گزارش داده است، قیمت دلار عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۷۴۰ تومان قرار داشت، دیروز مقدار عرضه دلار در سطوح بالایی بود. تنها در دو روز دیگر از سال جاری مقدار عرضه از روز گذشته بیشتر بود. با این وجود روند افزایشی قیمت دلار ادامه یافت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۷ هزار و ۹۲۰ تومان بود.

واکنش قیمت دلار به اخبار چگونه بود؟

روند افزایشی قیمت دلار در حالی ادامه یافت که معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد که گشایش‌هایی برای دسترسی ایران به منابع بلوکه شده ایجاد شده است. به نظر می‌رسد اظهارات معاون رئیس جمهور نتوانست انتظارات بازار در مورد روند مذاکرات احیای برجام را به صورت جدی تغییر دهد.

برخی تحلیل‌گران معتقدند با شروع به کار وزرای جدید احتمال دارد قدری از عدم اطمینان حاکم بر بازار کاسته شود و قیمت دلار افت کند، در طرف دیگر عده‌ای معتقدند جهت‌گیری اقتصادی دولت جدید است که در روند حرکت بلند مدت قیمت دلار تعیین‌کننده است و واکنش‌های احساسی دلار دیر یا زود فروکش می‌کند.

سیگنال وزیر پیشنهادی نفت به دلالان ارز

در این میان باید به برخی دیگر از سیگنال‌های افزایشی در برنامه وزیر نفت برای دلار نیز توجه داشت. جواد اوجی، وزیر نفت ابراهیم رئیسی که دیروز از مجلس رای اعتماد گرفت، گفته برنامه‌اش این است که پول فروش نفت را با کالا تهاتر کند. این یعنی اگر ایران بتواند تحریم را دور بزند و نفت بفروشد، نمی‌تواند ارز حاصل از آن را وارد کشور کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، از همان زمان که دولت ابراهیم رئیسی روی کار آمده روند قیمت ارز صعودی بوده و دلار حتی به کانال ۲۸ هزار تومان رسیده است. احتمالا دلیل این مساله سیگنال‌هایی است که این دولت به بازار می‌دهد.

مخالفت با برجام، نگاه منفی به FATF و در اولویت نبودن این ماجرا، تنها بخشی از سیگنال‌هایی است که در دو هفته گذشته به بازار رسیده است.

سخنان اوجی نیز به این معناست که همان منابع ارزی محدودی که تاکنون وارد کشور می‌شده احتمالا دیگر وارد نمی‌شود و دولت نمی‌تواند ارز جدیدی به بازار وارد کند. این یعنی سیگنال افزایش قیمت به بازار آشفته ارز ایران!

روند افزایشی در بازارهای مختلف

در چنین شرایطی امروز دلار در بازارهای مختلف روند افزایشی داشت.

به گزارش اقتصادنیوز ، دلار در بازار آزاد نسبت به روز قبل، با ۱۸۰ تومان افزایش، ۲۷,۹۲۰ تومان نرخ‌گذاری شد. در بازار متشکل نیز با افزایش ۲.۳۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۷,۴۸۹ تومان معامله شد.

دلار در سامانه سنا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۰۸ تومان افزایش، ۲۷,۳۳۷ تومان نرخ گذاری شد. همچنین دلار کانادا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۸۸ تومان افزایش، ۲۲,۱۴۳ تومان معامله شد.

در صرافی ملی نیز، قیمت دلار با افزایش نسبت به روز قبل، ۲۷۳۳۷ تومان به ثبت رسید. همچنین نرخ خرید دلار ۲۶۷۹۵ تومان اعلام شد.

قیمت یورو نیز با افزایش نسبت به روز گذشته، ۳۲۱۲۰ تومان را نشان می‌‌داد. همچنین نرخ خرید یورو در این صرافی ۳۱۴۸۴ تومان تعیین شد.

قیمت سکه مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست داد

در بازار سکه اما شرایط متفاوت بود. به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز زیر ۱۸۰۰ دلار قرار داشت و تا ظهر امروز به وقت ایران مسیر کاهشی را دنبال می‌کرد. قیمت سکه به این مساله واکنش نشان داد و افت کرد. افت قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که روند قیمتی دلار در شروع معاملات امروز افزایشی بود.

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی ۱۲ میلیون تومان قرار گرفت و افت ۲۳۰ هزار تومانی را به ثبت رساند.

قیمت سکه در ادامه باز هم کاهش یافت و زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی قرار گرفت. قیمت سکه ظهر امروز ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بود.

تغییرات قیمت سکه و طلا

اما به گزارش تجارت‌نیوز، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بر اساس نرخ اعمالی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه تهران تا ساعت ۱۶، به ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. همچنین سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان معامله می‌شد.

نیم سکه شش میلیون ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون ۳۳۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۷۸ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ساعت ۱۷ و ۵ دقیقه به مبلغ یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین اخبار حوزه طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سید محرومان از گرانی چه خبر..