کد مطلب: ۳۴۱۸۶۴

قیمت طلا و ارز در بازار امروز دوشنبه

قیمت طلا و ارز در بازار امروز دوشنبه

قیمت طلا و سکه در بازار امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا ناشی از کاهش ارزش دلار بود که بهای این فلز گرانبها روند صعودی را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز دوشنبه با آغاز بازارهای جهانی با توجه به اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا و خرید طلا توسط سرمایه‌گذاران با افزایش روبرو شد و به حدود 1292 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جاری ۰.۲ درصد کاهش یافت. کاهش ارزش دلار، معاملات طلا را که به ارز آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند.

سرمایه‌گذاران انتظار داشتند بانک مرکزی آمریکا پس از سه دور افزایش نرخ‌های بهره در سال گذشته، همچنان در مسیر تحکیم سیاست پولی گام بردارد اما ادامه جنگ تجاری و آمار اقتصادی مایوس‌کننده، انتظارات مذکور را تعدیل کرده است.

طلا به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، بالا می‌رود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

براساس گزارش رویترز، صعود بازارهای سهام آسیا که تحت تاثیر مواضع اخیر رییس بانک مرکزی آمریکا و آمار اشتغال مطلوب آمریکا روی داد، روند صعودی قیمت طلا را محدود کرد.

طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیر رسمی امروز (۱۷ دی ۱۳۹۷) قیمت دلار برای فروش ۱۰،۸۰۰ تومان گزارش شده است.

صرافی ملی، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۰۶۵۰ تومان و ۱۰،۷۰۰ تومان اعلام کرده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در بازار غیررسمی امروز (۱۷ دی ۱۳۹۷) ۱۲،۵۳۰ تومان است.

صرافی ملی قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲،۵۵۰ تومان و ۱۲،۶۰۰ تومان اعلام کرد. همچنین، نرخ رسمی یورو در بانک مرکزی ۴،۷۹۹ تومان تعیین شد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید سه میلیون و 778 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 680 هزار تومان است که سکه طرح قدیم نسبت به دیروز رشد بیش از 100 هزار تومانی داشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 343 هزار و 966 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، یک میلیون و 950 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 200 هزار تومان و 660 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.