کد مطلب: ۳۴۲۷۲۲

قیمت طلا و ارز در بازار بیستمین روز زمستان

قیمت طلا و ارز در بازار بیستمین روز زمستان

قیمت طلا و سکه در بازار امروز پنجشنبه متاثر از رشد بهای جهانی طلا ناشی از کاهش ارزش دلار و روابط آمریکا با دیگر کشورها بود که با افزایش قیمت روبرو شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز پنجشنبه با توجه به انتظارات برای توقف سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا، سقوط ارزش دلار در برابر نرخ‌ ارزهای دیگر و مشخص نبودن وضعیت مذاکرات چین و آمریکا افزایش یافت. براین اساس بهای جهانی طلا به 1295 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، گزارش نشست سیاست پولی دسامبر بانک مرکزی آمریکا که روز گذشته منتشر شد، نشان داد که سیاست‌گذاران آمریکایی ممکن است درخصوص افزایش آتی نرخ‌های بهره صبوری بیش‌تری داشته باشند و معدودی از آن‌ها نیز از افزایش نرخ‌های بهره در آن ماه حمایت نکرده بودند.

به گفته کایل رودا، تحلیگر بازار در شرکت IG استرالیا، طلا از مواضع منفی بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره اندکی حمایت یافته است. بازارها روی احتمال کاهش نرخ‌های بهره به جای افزایش آن‌ها در سال میلادی جاری حساب می‌کنند. گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار را تحت فشار منفی قرار داد و احتمال این‌که طلا مرز ۱۳۰۰ دلار را بشکند وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در حدود سه ماه اخیر سقوط کرد.

طلا به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا حساس است زیرا با بالا رفتن نرخ‌های بهره، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد، بالا می‌رود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

ترامپ نیز روز چهارشنبه از مذاکرات با رهبران دموکراتیک کنگره درخصوص تامین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک و گشایش مجدد دولت خارج شد و اعلام کرد: دیدار در کاخ سفید اتلاف وقت بود. از سوی دیگر، وزارت بازرگانی چین از پیشرفت مذاکرات میان واشنگتن و پکن خبر داد، اما به جزییات بیشتر اشاره نکرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، صرافی ملی، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۰،۷۸۰ تومان و ۱۰،۸۸۰ تومان اعلام کرده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲،۶۲۰ تومان و ۱۲،۷۲۰ تومان اعلام کرد. همچنین، نرخ رسمی یورو در بانک مرکزی ۴،855 تومان تعیین شد. براین اساس قیمت ارز در صرافی‌های بانکی نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید سه میلیون و 850 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 700 هزار تومان است که رشد نامحسوسی را در بازار داشتند.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 351 هزار و 400 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، یک میلیون و960 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 230 هزار تومان و 670 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.