کد مطلب: ۴۰۶۲۹۹

قیمت نیم سکه به ۲۰۵۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۷/۲۹

قیمت نیم سکه به 2050000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/7/29

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر ثبات نسبی نرخ جهانی فلز گرانبها و کاهش بهای ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به 2 میلیون و 50 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه باتوجه به اینکه سرمایه‌گذاران ترجیح دادند تا روشن شدن مذاکرات تجاری آمریکا و چین و رای بریگزیت در حاشیه بازار بمانند، نوسان چشمگیری نداشت و در محدوده 1492 دلار درجا زد.

براساس گزارش ایسنا، بازارهای سهام آسیا در معاملات روز دوشنبه صعود کردند که باعث شد رشد قیمت طلا محدود شود. شاخص MSCI بازارهای آسیا-اقیانوسیه بجز ژاپن، ۰.۲ درصد رشد کرد.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی تریدر گفت: سرمایه‌گذاران منتظر عقب نشینی قیمت‌ها برای ورود به بازار و خرید هستند. آنچه که از قیمت‌های طلا پشتیبانی کرده است، نگرانی‌ها از رکود اقتصادی هستند. در حال حاضر هیچ عامل مهمی برای جهت دادن به حرکت قیمت طلا وجود ندارد.

جنگ تجاری آمریکا و چین به اقتصادهای سراسر جهان آسیب زده است. صادرات ژاپن برای دهمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد و صادرات کره جنوبی در ۲۰ روز نخست اکتبر ۱۹.۵ درصد کاهش داشت. در چین قیمت خانه‌های نوساز با روند ثابتی در سپتامبر رشد کرد که مایه آسودگی خاطر سیاستگذاران بود زیرا نسبت به ریسک بدهی بالا و حباب مسکن نگران هستند و از سیاست‌های تشویقی در این بخش خودداری می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، سیاستگذاران انگلیسی روز شنبه رای دادند تا از پذیرش تصمیم بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درباره توافق بریگزیت خودداری کنند و به این ترتیب وی ناچار خواهد شد تاریخ خروج از اتحادیه اروپا را برای سومین بار به تعویق بیاندازد. این رویداد نیز به بهبود فضای بازار کمک نکرد و خوش بینی که هفته گذشته درباره توافق اخیر ایجاد شده بود را تضعیف کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز 98/7/29 تا ساعت 17، 11,353 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11250 تومان و 11350 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,592 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4686 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12500 تومان و 12600 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 940 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و 960 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به دیروز با افت نسبی مواجه شده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 402 هزار و 602 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 50 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 240 هزار تومان و 840 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.