کد مطلب: ۴۶۸۷۱۵

بررسی قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/۲۱

بررسی قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/21

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ده میلیون و 629 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب که سرمایه‌گذاران را به فروش و سودگیری تشویق کرد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۰۱۷ دلار و ۵۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته تا مرز ۲۰۷۲ دلار و ۵۰ سنت پیش رفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۰۲۶ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار پس از سقوط دو درصدی در روز جمعه، روز گذشته با ۱۱ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۲۰۳۹ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، دلار قوی‌تر و فضای ریسک مساعد قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبرو کرده و قیمت این فلز پس از رشد بیش از ۱۴ درصدی که در سه هفته گذشته داشته است وارد فاز تحکیم شده است.

دلار رشد شب گذشته خود را حفظ کرد زیرا سرمایه‌گذاران همچنان امیدوارند بسته کمک مالی جدیدی در آمریکا تصویب شود و بازده اوراق قرضه آمریکا از پایین‌ترین رکورد چند ماه اخیر بهبود پیدا کرده است.

بازارهای سهام آسیا شعله ور شدن تنش‌ها میان واشنگتن و پکن را نادیده گرفتند. چین روز دوشنبه ۱۱ نفر از شهروندان آمریکا از جمله قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ را در واکنش به تحریم‌های هفته گذشته آمریکا علیه مقامات چینی و هنگ‌کنگی تحریم کرد.

تحلیلگران می‌گویند جذابیت کلی طلا که از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۳۳ درصد رشد قیمت داشته، تغییری نکرده است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: طلا هفته گذشته سرمایه‌های زیادی را جذب کرد و بر این باورم که حذف قراردادهای خرید سوداگرانه باعث می‌شود این فلز ارزشمند روند صعودی متوازن‌تری پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در شش ماه گذشته که بازارهای مالی در نتیجه پیامدهای شیوع ویروس کرونا وضعیت آشفته‌ای داشتند یکی از بهترین عملکردها را داشته و پذیرای سیل سرمایه‌ای شده که به دنبال یک پناه مطمئن بوده‌اند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۲۰۱۷ دلار را تست کرده و تا مرز ۲۰۰۰ دلار عقب‌نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد سقوط کرد و به ۲۸ دلار و ۸۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۷۹ دلار و ۱۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، در ۲۲۳۴ دلار و ۹۰ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 21 مرداد ساعت 18 با 688 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 21،679 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 21 هزار و 800 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 21 هزار و 700 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 21 مرداد ساعت 18 با 730 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 25،432 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 25 هزار و 630 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 25 هزار و 530 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و 629 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 40 هزار و 700 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و 450 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و 100 هزار تومان و یک میلیون و 700 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا خوبه

    • ناشناس

      چیش خوبه

    • ناشناس

      چیش خطلاگرمی چند

  • حسن

    طلای آبشده از فردا به 3500 خواهد رسید.

  • حسین

    طلا گرمی 850 خواهد رسید.

  • ناشناس

    طلای آبشده به 3500 خواهد رسید

  • ناشناس

    سلام عذرمیخوام میشه روند قیمت طلا رو در این روز ها بیان کنید ممنون

  • ناشناس

    انس طلا دوباره داره برمیگرده الان نزدیک 1950 دلاره و با نوسان حتما بالاتر هم میره . واکسن روسیه مهر عمومی میشه و 8 میلیارد انسان.. . جبران اقتصاد دنیا پسا کرونا . بیشتر شدن چاپ دلار در امریکا . نرخ منطقی 21 هزار تومن به بالا دلار در ایران با حساب تورم پارسال . شما هم بشین تا طلا 850 بشه انشاالله