کد مطلب: ۴۶۹۹۴۰

بازار طلا و سکه هفته را چگونه آغاز کرد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/۲۵

بازار طلا و سکه هفته را چگونه آغاز کرد؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/25

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی در روز جمعه، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ده میلیون و 364 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه آمریکا کاهش یافت و این فلز ارزشمند در مسیر ثبت نخستین کاهش هفتگی از اوایل ژوئن تاکنون قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۹۵۰ دلار و ۹۴ سنت رسید. بهای معاملات طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون چهار درصد نزول کرده که بزرگترین کاهش هفتگی از اوایل مارس محسوب می‌شود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۹۵۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر بازار، طلا به دلیل رشد بازده اوراق خزانه آمریکا که باعث فروش از سوی سرمایه‌گذاران شده، تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته است.

بالا رفتن بازده اوراق خزانه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش داده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را کمتر می‌کند.

طلا در معاملات روز جمعه آمار اقتصادی اخیر چین که کمتر از حد مطلوب بودند و باعث عقب‌نشینی بازارهای سهام شدند را نادیده گرفت.

بازارهای مالی اکنون به بن بست در واشنگتن بر سر بسته کمک مالی جدید و مذاکرات تجاری آمریکا و چین در ۱۵ اوت چشم دوخته‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر اقدامات محرک مالی کم‌سابقه که برای حمایت از اقتصادها در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده‌اند بیش از ۲۸ درصد رشد قیمت داشته است.

تحلیلگران بانک استاندارد چارترد در یادداشتی نوشتند روند صعودی بلندمدت طلا با توجه به ضعف دلار آمریکا و گستردگی اقدامات محرک مالی تغییری نکرده و ما انتظار داریم نرخ‌های بهره اندک یا منفی بمانند. قیمت‌های پایین احتمالا فرصت‌هایی برای خرید دیده می‌شوند زیرا عوامل کلان به نفع قیمت بالاتر طلا مانده‌اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۹ درصد سقوط کرد و به ۲۷ دلار و دو سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۹۵۲ دلار و یک سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افت کرد و در ۲۱۵۲ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه 25 مرداد ساعت 18 با 7 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 22،043 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 22 هزار و 50 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 21 هزار و 950 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه 25 مرداد ساعت 18 با 7 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 25،998 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 26 هزار تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 25 هزار و 900 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و 364 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 996 هزار و 400 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و 260 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون تومان و یک میلیون و 620 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا همیشه وهمت جا طلاست و درهر شرایط وهر جا نقد شوندگی ودر تصاحب خودته وبا توجه به تورم بالا میره واین ریزش موقتی است در بلند مدت قطعا رو سود خوبی است

  • شا غلام

    شانس که میگن همینه بعد از سالی به ما گفتن ریکس گفتیم بی خیال فاطی ما رو چی به ریکس …طلا خریدم معلوم نیست چقدر ضرر کنم موندم بفروشم شما بگین
    من میگم ارزون بشه.

  • حسین

    طلا داره میره به زیر 900 تومن

  • حسن

    طلای آبشده تا 3500 پایین خواهد آمد.