کد مطلب: ۵۰۴۷۸۳

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۱۷

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۱۷

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و ۱۱۲ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۴۳ دلار و ۴۶ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا رکورد ۱۹۵۴ دلار و ۹۷ سنت اوج گرفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۹۴۷ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۹۵۲ دلار و ۳۶ سنت بسته شده بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی اکسی کورپ، بازار به نتایج انتخابات جورجیا بسیار حساس شده و نقدینگی بسیار کم شده است. هنوز نتایج انتخابات معلوم نیست و وضعیت نگران کننده است. اگر اکثریت سنا با جمهوری‌خواهان باشد، قیمت‌ها اندکی کاهش خواهد یافت اما در نهایت قیمت طلا تحت تاثیر انتظارات تورمی پشتیبانی می‌شود و همچنان شانس این را دارد که تا پایان ماه به ۲۰۰۰ دلار صعود کند.

رای‌گیری در انتخابات جورجیا مشخص خواهد کرد کدام حزب اکثریت کرسی‌های سنا را در دست خواهد داشت. پیروزی دموکرات‌ها برای جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب آمریکا پیش‌برد سیاست‌هایی مانند افزایش تدابیر محرک مالی را راحت‌تر خواهد کرد.

یک نظرسنجی نشان داد که رای دهندگان درباره اینکه کدام حزب باید کنترل سنا را در دست بگیرد، به دو دسته مساوی تقسیم شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می‌شود. بانک مرکزی آمریکا پس از اینکه وضعیت کنگره مشخص شود، ممکن است تصمیم بگیرد تدابیر محرک پولی بیشتری را اجرا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۷ دلار و ۲۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۸ درصد ریزش کرد و در ۱۰۹۲ دلار و سه سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد کاهش، ۲۴۳۹ دلار و ۹۱ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۱۷ دی ساعت ۱۹، با ۴۸ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۵،۸۵۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۷ دی ساعت ۱۹، با ۱۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۱،۷۵۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۷۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۸۰۰ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و ۱۱۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۹۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جوبایدن بیاید طلا وسکه به شدت افت خواهد کرد

  • ناشناس

    طلا وسکه از دی ماه پارسال تقریبا بالاخص طلا سه تا 4 برابرشده واین منطقی نیست.اگر جوبایدن ریییس جمهور شود وبه کاخ بیایید روی این بازار آثر خواهد گذاشت اقتصاد ایران روز به روز قوی ترشده ودیگر تحریم اثر ندارد وما خطر را 80 درصد پشت سر گذاشتیم.. وایران از این تهدید را پشت سر گذاشته.. وهیچ کشوری قدرت حمله به ایران را ندارد حتی اگر کل اروپا وآمریکا باهم شوند.. آنها قادر نیستند.. واین یک افتخار است..

    • مجاهد

      درود بر شما با بصیرت