کد مطلب: ۴۷۵۴۷۶

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۶/۱۸

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/6/18

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به یازده میلیون و ۵۷۴ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش ارزش دلار کاهش یافت اما تردیدهای فزاینده در خصوص احیای اقتصادی از تبعات شیوع پاندمی، کاهش میزان افت این فلز ارزشمند را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۲۵ دلار و ۶۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۹۳۴ دلار و ۶۰ سنت ایستاد.

شاخص دلار ۰.۲ درصد در برابر سبدی از رقیبان بزرگ افزایش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کرد.

طبق آمار رویترز، بیش از ۲۷.۱۹ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۸۸۸ هزار و ۳۲۶ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

در این بین گزارش‌های اقتصادی نشان داد اقتصاد ژاپن بسیار بیشتر از میزانی که در ابتدا برآورد شده بود در سه ماهه دوم امسال رشد منفی داشته است. تولید صنعتی آلمان هم در ژوییه کمتر از میزان پیش‌بینی شده رشد کرد و نشان داد بزرگترین اقتصاد اروپا روند کندی در بازگشت به سطح تولید پیش از شیوع ویروس کرونا دارد.

تغییر مواضع بانک مرکزی آمریکا درباره تورم، سال‌ها روی ارزش دلار تاثیر خواهد گذاشت و سوالاتی را درباره نقش بانک مرکزی مطرح کرده و سیاستگذاران پولی سراسر جهان را به چالش می‌کشاند.

طلا از سیاست‌های پولی گسترده بانک‌های مرکزی جهان در چند ماه گذشته سود برده است و این سیاست‌ها جایگاه این فلز ارزشمند به عنوان پناهگاه مطمئن دارایی را تقویت کرده‌اند.

بازارهای سهام آمریکا و آسیا روز سه‌شنبه روند صعودی پیدا کردند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه مجددا ایده جدایی اقتصادهای آمریکا و چین را مطرح و اظهار کرد اگر دو اقتصاد بزرگ جهان دیگر با هم روابط تجاری نداشته باشند، آمریکا ضرر نخواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۰۶ دلار و ۱۷ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۳۰۲ دلار و ۷۴ سنت بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌سه‌شنبه 18 شهریور ساعت ۱۸ با ۱۵۵ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۲،۷۵۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 18 شهریور ساعت ۱۸ با ۱۴۴ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۲۶،۹۴۴ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 26 هزار و ۹۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 26 هزار و ۸۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۹۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۵۷۴ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 3 میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه جا روندها صعودی اونوقت بورس ایران که وقتی همه جا منفی وقرمز بود گل و بلبل و سبزه سبز بود حال که همه جا سبزه سبزه ایران گلگون کفن قرمزه قرمزته.
    چرا جناب روحانی الان درمورد بورس و رشد آن حرفی نمی زنند.

  • ناشناس

    یقینا این سکوت دولت وبانک مرکزی معنا دار است افزایش قیمت طلا برخلاف انس جهانی یقینا فردا ریزش خواهدنمود وبه گرمی نزدیک به یک میلیون تومان خواهدرسید

  • حسن

    طلای آبشده هفته بعد به زیر 4500 خواهد رفت.

  • ناشناس

    در کل جهان بانک مرکزی هیچ کشوری استند آپ کمدی نمیکنه، فقط تو ایرانه که بانک مرکزی جوک میبافه (چرخ میکنه)