کد مطلب: ۴۸۶۸۱۵

تداوم روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۸/۵

تداوم روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/8/5

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی و نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به سیزده میلیون و 959 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار و عدم پیشرفت مذاکرات درباره بسته کمک مالی جدید کرونایی به پایین‌ترین قیمت یک هفته اخیر نزول کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۸۹۸ دلار و ۲۸ سنت رسید. پیشتر بهای معاملات تا ۱۸۹۰ دلار و ۱۹ سنت عقب نشینی کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۱۵ اکتبر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۹۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس اظهار کرد: به نظر می رسد در کوتاه‌مدت انگیزه برای یافتن خریداران جدید در بازار طلا وجود ندارد. علت عمده آن هم نزدیک شدن به زمان انتخابات آمریکا و گمانه‌زنی‌ها درباره بسته کمک مالی است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۲ درصد رشد کرد.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: دولت ترامپ در حال بازبینی جدیدترین طرح برای کمک مالی کووید ۱۹ است و انتظار دارد تا روز دوشنبه پاسخی دریافت کند.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر، تحلیلگران می‌گویند پیروزی جو بایدن ممکن است به دلیل بسته محرک مالی بزرگی که وی به اجرا خواهد گذاشت، باعث صعود چشمگیر قیمت طلا شود.

تحلیلگران بانک OCBC در یادداشتی نوشتند: بعید است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوسان زیادی در قیمت طلا مشاهده شود و اونس طلا همچنان نزدیک به محدوده ۱۹۰۰ دلار هفته جاری معامله خواهد شد.

افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا، نیاز به اقدامات محرک مالی بیشتر را مبرم کرده است. طبق تخمین رویترز، نرخ بستری در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده و به بالاترین میزان در دو ماه اخیر رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، فرانسه هم در طول تعطیلات پایان هفته رکورد بالای ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و اسپانیا با افزایش موارد ابتلا در اروپا در موج دوم پاندمی، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

طلا که پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم و افت ارزش پول کاغذی به شمار می رود، امسال که بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان تدابیر محرک مالی گسترده‌ای را برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته اند، ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۴ درصد کاهش، به ۸۸۹ دلار و ۳۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۲۳۷۵ دلار و ۵۴ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه 5 آبان ساعت ۱۹، با 1،022 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 27،978 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 27 هزار و 980 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 27 هزار و 550 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دو‌شنبه 5 آبان ساعت ۱۹، با 1،306 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 33،096 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 33 هزار و 100 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 32 هزار و 590 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم سیزده میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سیزده میلیون و 959 تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 262 هزار و 600 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 7 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و 100 هزار تومان و دو میلیون و 650 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا مرد

    • ناشناس

      اره
      داره میره بالا عموییی

  • ناشناس

    بورسی که رانت اطلاعاتی دارد، دخالت دولتی دارد، شفافیت مالی وجود ندارد، خرید و فروش هیجانی دارد،و……
    در کشوری که ثبات واحد پولی، اقتصادی و سیاسی ندارد،
    قطعا تحلیل تکنیکال هم ندارد.
    یک نقطه از این کره خاکی را نام ببرید که شاخص کل بورسش ظرف کمتر از یک سال یک میلیون و چهارصد هزار رشد و کمتر از دو ماه 800هزار واحد اصلاح دارد.

  • ناشناس

    اگه نقد هستید فقط طلا .مواظب بورس باشید ریزش اصلی هنوز شروع نشده

  • ناشناس

    طلا سکه فعلا نخرید
    ۸ روز دیگه وقت وروود به خرید است
    فعلا همه بازارها برای وارد کردن ضرر به مردم
    قدم برمیدارن