خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۵۵۵۰

ادامه روند کاهشی قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۲/۱۱

ادامه روند کاهشی قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۲/۱۱

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ۹ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۶۵ دلار و ۱۵ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۶ درصد کاهش نشان داد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۶۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۷۶۸ دلار بسته شده بود.

با وجود این کاهش، طلا که ۲۲ آوریل با رسیدن به سطح ۱۷۹۷ دلار، بالاترین رکورد قیمت دو ماهه را به ثبت رساند، در مسیر ثبت نخستین رشد ماهانه در سال میلادی جاری قرار دارد.

عاملی که قیمت طلا را با کاهش روبرو شد، بازده بالاتر اوراق قرضه و آمار اقتصادی آمریکا بود که نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست تحت تاثیر تدابیر محرک مالی و هزینه مصرفی، شتاب گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به بالاترین حد دو هفته گذشته ایستاد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داده است.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: آمار اقتصادی بهتر روی اوراق قرضه تاثیر گذاشت و افزایش بازده اوراق قرضه به تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا لطمه زد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۹۴۸ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۲۵ دلار و ۸۹ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۲۰۰ دلار و ۶۶ سنت بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۳۲۹ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۲،۹۰۲ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و ۹۰۸ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۴۵۴ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۹، با ۲۹۹ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۷،۶۷۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۶۶۹ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۱۲۱ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۹ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۹ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۷۲ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.