کد مطلب: ۴۶۶۵۹۴

قیمت طلا ۱۲ مرداد ۹۹ چگونه آغاز خواهد شد؟

قیمت طلا 12 مرداد 99 چگونه آغاز خواهد شد؟

آخرین قیمت طلا پیش از شروع بازار روز یکشنبه 12 مرداد ماه چقدر بوده است؟ چه سیگنال‌هایی برای آینده بازار طلا قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۱ مرداد ماه با 32 هزار و 600 تومان کاهش به یک میلیون و 51 هزار تومان رسید.

اما در بازار سکه اوضاع چطور است؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: بررسی معاملات سکه بهار آزادی طی روز شنبه حکایت از آن دارد که قیمت این مسکوک ضرب شده از سوی بانک مرکزی در روز گذشته ثباتی نسبی را شاهد بوده به‌طوری که محدوده قیمت این کالا در حدود 11 میلیون و 250 هزار تومان بوده است.

بر این اساس به‌رغم آنکه هر سکه بهار آزادی در طول معاملات روز گذشته نوسان قیمت را شاهد بوده با این حال در پایان معاملات این روز قیمت کالای یاد شده نسبت به روز معاملاتی قبل از آن یعنی پنجشنبه به میزان ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشته است. به نظر می‌رسد ثبات قیمت جهانی طلا در کنار آرامش نسبی حاکم بر بازار ارز سبب شده تا شاهد تداوم رشد سکه بهار آزادی نباشیم. باید توجه داشت که در صورت تداوم رشد قیمت اونس جهانی ممکن است این ثبات ناپایدار باشد.

آینده مبهم دست طلا را گرفت

بازار فلزات گرانبها در روزهای گذشته نوسان‌هایی قابل توجه را شاهد بود به‌طوری‌که در طول یک هفته اخیر فلزات گرانبها ازجمله طلا رکوردهای تاریخی خود را شکستند و موجب تحریک تقاضا برای دارایی‌های کم‌ریسک شدند. همین امر سبب شد تا در طول هفته گذشته شاهد نوسان حدودا ۸۰ دلاری بهای اونس جهانی طلا باشیم.

به نظر می‌رسد آمارهای بد اقتصادی از سوی کشورهای مطرح در عرصه جهانی همسو با بدبینی حاکم بر ذهنیت تحلیلگران اقتصادی درخصوص آینده سبب شده چشم‌انداز بلندمدت اونس در بازارهای بین‌المللی افزایشی باشد؛ عاملی که موجب رشد قیمت این فلز زرد رنگ تا محدوده 1976 دلار شده است. آن‌طور که بسیاری از تحلیلگران و فعالان در بازارهای جهانی می‌گویند ممکن است رکوردشکنی اونس به این قیمت‌ها محدود نماند و مسائلی همچون کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی قیمت آن را تا 3هزار دلار در هر اونس نیز ارتقا دهد.

پیش‌بینی قیمت طلا برای دوره کوتاه‌مدت را در گزارش «علت افزایش قیمت در بازار طلا» بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    طلا رفته اصلاح بیاد بیرون 5م را رد خواهد کرد دلار کیلو چند0