کد مطلب: ۵۳۰۴۶۲

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

فلش قاچاقی وارد می‌شود / قیمت یک فلش به اندازه یک نیم سکه

فلش قاچاقی وارد می‌شود / قیمت یک فلش به اندازه یک نیم سکه

فلش‌های موجود در بازار از چین قاچاقی وارد کشور می‌شود! رئیس اتحادیه فناوران رایانه می‌گوید: شرکت‌هایی که از اتحادیه مجوز دریافت کردند فلش را قانونی وارد می‌کنند اما تولید فلش توجیه اقتصادی ندارد. از این‌رو اکثر فلش‌ها وارداتی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چند سال اخیر با نوسان قیمت ارز قیمت بسیاری از کالاهای مربوط به حوزه آی تی افزایش چشم‌گیر داشت.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران به تجارت‌نیوز گفت: هر چند که تولید فلش توجیه ندارد اما شرکت‌هایی هستند که زیر نظر اتحادیه فعالیت دارند. ممکن است برخی از این فلش‌ها دچار ایراد و به شرکت‌های مادر عودت داده شود بنابراین شرکت‌ها این کالا را قانونی وارد کشور می‌کنند.

حداکثر قیمت یک فلش به اندازه یک قیمت نیم سکه آب می‌خورد.

برخی از فعالان بازار آی تی اما از جولان فلش‌های قاچاق در بازار خبر می‌دهند. فلش‌هایی که وقتی به دست مصرف‌کننده می‌رسند، سوخته از آب در می‌آیند. همچنین آنها معتقدند حداکثر قیمت یک فلش به اندازه قیمت یک نیم سکه آب می‌خورد! به گفته محمدرضا فرجی تهرانی، برخی از فلش‌های موجود در بازار قاچاقی وارد کشور می‌شوند که این کالا بدون گارانتی فروخته می‌شود.

حداقل و حداکثر قیمت فلش مموری چقدر است؟ رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران پاسخ داد که حداقل قیمت فلش (۱۶ گیگ) ۷۵ هزار تومان و حداکثر هم دیسک یک ترابایتی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید هر،تعداد بخواید من بهتون میدم 5 میلیون

  • ناشناس

    بله هر چی براشون صرفه اقتصادی داشته باشه اون خوبه. پس نیاز مردم چی میشه آخه. این چه نگرشی اینا دارن. باید کوچیکترین چیز ارزش داشته باشه بشه پیشرفت کرد

  • ناشناس

    ببینید دریک چیز کوچک چقدر سود داره.چقدر ایران را فلج میکنه.کسی هم خبرندارهیک سودبی کلان همه چیز ایران چینی هست