کد مطلب: ۶۰۴۵۲۵

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی خبر داد:

فروش جداگانه آپشن‌های تراکتور! / فروش تراکتور بدون اتاقک

فروش جداگانه آپشن‌های تراکتور! / فروش تراکتور بدون اتاقک

با نوسان افزایشی قیمت تراکتور گویا برخی قطعات و آپشن‌های تراکتور جداگانه فروخته می‌شود. اما دلیل فروش جداگانه قطعات تراکتور چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال ممنوعیت واردات انواع خودروها بازار سیاه در بازار خودروهای سنگین از جمله تراکتور ایجاد شده است. بازار انحصاری شده و خودروسازان توان تامین نیاز بازار را ندارند. از این‌رو فروش جداگانه قطعات تراکتور باب شده است.

در همین مورد رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی به تجارت‌نیوز گفت: اتاقک تراکتور باید جزو آپشن‌های اصلی این خودرو باشد اما گویا با انحصاری شدن بازار، شرکت خودروسازی اتاقک این خودروی سنگین را جداگانه به مردم می‌فروشد. در واقع بعد از دریافت کامل وجه، تولیدکنندگان می‌گویند بابت قطعات نصب شده در تراکتور باید پول بیشتری پرداخت شود.

علی توسطی توضیح داد: یک سری تجهیزات از جمله اتاقک را به عنوان آپشن جداگانه این خودرو می‌فروشند. این در حالی است که کشاورز در سرما، گرما، روز و شب به این اتاقک نیاز دارد و ممکن است مورد حمله حیوانات وحشی قرار بگیرد. بنابراین نصب این قطعه ضروری است.

او ادامه داد: در این شرایط تنها یک شرکت تولیدکننده تراکتور است. جز این شرکت تولیدکننده مشابه دیگری در بخش خصوصی و دولتی برای تولید تراکتور وجود ندارد. بنابراین با اعمال قوانین جدید بازار را متشنج کرده و قطعات را با شیوه‌های غیر معمول می‌فروشند.

قیمت تراکتور چقدر است؟

توسطی بیان کرد: تراکتورهای زیادی در دنیا ساخته می‌شود. تراکتور تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل و ترکاتورهایی که می‌توان دنباله‌بندهایی را روی آن اضافه و نصب کرد. مانند سمپاش، دیسک و تجهیزاتی که پشت دستگاه اضافه می‌شود. بنابراین قیمت تراکتور بنا بر مدل‌های متفاوتی که تولید می‌شود، فرق دارد.

او گفت: جامعه کشاورزی به دنبال اقلام لاکچری نیست. با توجه به افزایش قیمت بی‌رویه ماشین آلات ممکن است سفره کشاورزان روز به روز کوچیک‌تر شود.

قیمت کمباین تغییر می‌کند؟

رئیس اتحادیه ماشین آلات کشاورزی با اشاره به روند قیمت کمباین گفت: کمباین را دو شرکت خودروسازی تولید می‌کند. شرکت خودروسازی تبریز کمباین‌هایی که مربوط به مزارع کوچک و متوسط را تولید می‌کند و تولید کمباین برای مزارع بزرگ برعهده شرکت خودروسازی اراک است.

او بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت تراکتور ممکن است در روزهای آینده قیمت کمباین هم تغییر کند.

براساس این گزارش، گویا تحریم‌ها واردات قطعه به کشور را سخت کرده است. همین عدم دسترسی به قطعات خودرو باعث شده شرکت‌های خودروسازی کوچک و بزرگ برخی قطعات و آپشن‌ها را از خودرو حذف کنند. خودروسازان بزرگ هم عنوان کردند که برای نصب برخی قطعات باید مردم هزینه مربوط به قطعه را دریافت کنند.

پیش‌تر حذف برخی آپشن‌ها از روی خودروها خبرساز شد. پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو گفته بود:«شاید برخی آپشن‌ها از روی خودرو‌ها حذف شده، به دلیل مسائل قیمتی بوده است.»

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت تراکتور دولتی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از سال آینده فقط فرمون تراکتور با ثبت نام و قرعه کشی فروخته میشود و بقیه اجزا باید از بازار آزاد خریداری شود ولی سند به فرمون داده میشود ?????

    • رضا

      سال 98ثبت نام کردم تو جهاد کوهدشت لرستان با اینکه کشاورز و دامدارصنعتی فعال در زمینه تولیدم گواهینامه تراکتور سال 90 گرفتم خداشاهد کارمند های جهاد دل سیر مسخره ام کردن گفتم تراکتور شده پارتی آشنا بازی همین لطفا رسیدگی کنید سپاسگزارم

  • ناشناس

    سلام من از سال نود هفت تو نوبتم یکبار جهاد گفت این نوبتها ازبین رفته دوباره سال نودوهشت تو نوبت زدن یک ماه میش رفتم جهاد گفتن برو دوسال دیگه سر بزن تازه میگیم نوبت کی نمیرسه پنجاه هکتار هم زمین کشاورزی دارم خداداد بهرامی از کبودرآهنگ همدان

  • ناشناس

    من کشاورز هستم دوساله میحوام تراکتور بخرم نمیتونم چون چون هروقت میرم صد میلیون کرونتر شده ومن صد تومن کم دارم

  • ناشناس

    باسلام من اگه صحبت کنم نمیدونم کسی صحبتهای مارو میبینه یا نه چرا تراکتور از ۷۰ملیون شده ۷۰۰ میلیون چرا مگه چند برار شده چرا رسیدگی نمی کنید هرروز داره گران میشه اما متاسفانه هیچ کس پاسخگوی مردم نیست این چه قانونیه ببینید چرا هروز گرون میشن آقای رئیس یه دوری تو شرکت سازی تراکتور تبریز بزنید ریس شرکت محاکمه کنید

  • ناشناس

    سلام چرا تراکتوری که ۷۰ میلیون بود الان شده ۷۰۰ میلیون چرا مگه چند برابر شده خواهشن رسیدگی کنید

  • ناشناس

    سلام‌