کد مطلب: ۳۶۴۲۹۲

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه رمضان

پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه رمضان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌کنم که قیمت مسکن در آستانه ماه مبارک رمضان کاهش خواهد یافت و آن رشد عادی متداولی که پیش‌بینی می‌شد را دیگر در بخش مسکن نخواهیم داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دامنه رشد قیمت مسکن از مهر ماه سال گذشته رو به کاهش رفت و حتی در دی ماه نیز تورم ماهانه به مرز صفر نزدیک شد، اما در اسفند ماه 97 نیز مسیر تورم ملکی مجدد صعودی شد، به طوری که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در اسفند ۹۷ رقمی معادل 8.8 درصد نسبت به بهمن ۹۷ افزایش پیدا کرد. همچنین حجم ماهانه معاملات مسکن در تهران از شهریور تا بهمن ۹۷ همواره کمتر از ۱۰ هزار واحد بود، اما در اسفند ماه ۳۵ درصد نسبت به بهمن ماه افزایش پیدا کرد و به نزدیک ۱۱ هزار واحد رسید.

آخرین میانگین ماهانه قیمت به ثبت رسیده در کارنامه بازار مسکن در سال 97 مرز 11 میلیون تومان بوده است اما آیا با شروع ماه مبارک رمضان معاملات و قیمت مسکن تغییری خواهد کرد؟

حسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: درست است که سیل اخیر خساراتی به زیرساخت‌های عمرانی، اراضی زراعی و اراضی باغی، واحدهای مسکونی و واحدهای تولیدی استان‌های سیل‌زده وارد کرد، اما ترسالی باعث توسعه و رونق بخش کشاورزی در سال 98 خواهد شد، به همین جهت خودبه‌خود سمت و سوی سرمایه در سال 98 به بخش کشاورزی هم خواهد رفت.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیل‌های اخیر باعث شد که درصد بالایی از مشکل خشکسالی بسیاری از استان‌های کشور حل شود، زیرا طی چند سال اخیر بسیاری از خانواده‌ها از استان‌های خود به دلیل خشکسالی و عدم بهره‌وری زمین‌های کشاورزی مهاجرت کرده بودند که سیل اخیر باعث شد که این خانواده‌ها مجدد به استان‌های خود بازگردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: با توجه به اینکه امسال با مشکل خشکسالی مواجه نخواهیم بود، سمت و سوی سرمایه به بخش کشاورزی هم حرکت خواهد کرد، به همین جهت تقاضا برای بازار مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای کاهش خواهد یافت.

افضلی ادامه داد: تعداد واحدهای مسکونی که در اثر سیل آسیب دیده‌اند هم زیاد نیست که این موضوع تاثیر چشمگیری بر حجم تقاضا برای مسکن در سال 98 نخواهد گذاشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌کنم که قیمت مسکن در آستانه ماه مبارک رمضان کاهش خواهد یافت و آن رشد عادی متداولی که پیش‌بینی می‌شد را دیگر در بخش مسکن نخواهیم داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امیدواریم اینطور که شما نماینده محترم گفته اید شود . به امید آن روز . هر چند دیگه امیدی هم نمونده

  • رضا

    امیدواریم اینطور که شما نماینده محترم گفته اید شود . به امید آن روز . هر چند دیگه امیدی هم نمونده

  • ناشناس

    آخه مقامات و مسئولین کی حرف راست زدن؟؟؟اینا کلا غیرقابل اعتمادن….هر چی رو خودشون دوست داشته باشن به عرش می رسونن اگه دلشون نخواد به فرش می کشونن….[…]

  • ناشناس

    بخداترکیدیم ازاین همه گرانی اللهم عجل لولیک الفرج

  • ناشناس

    چرا دروغ میگویید قیمت مسکن کاهش پیدا می‌کند قیمتها روز به روز بیشتر میشه دیگر امیدی نیست

  • ناشناس

    ماهیچی ولی جوان های بیچاره گناه دارن که نه خونه دارن نه زندگی چرااین جوانهاتاوان پس بدن خدایاکمک این جوانهاخودت کن

  • لیلا

    چرا حرف الکی میزنی ؟؟؟ دلال ها ماهی یه ملیون می ذارن رو خونه هیچ کس هم نیست چیزی بگه

  • ناشناس

    من‌رفتم‌بنگاه‌خونه‌‌‌یک‌نفر‌پشت‌میز‌نشسته‌سه‌نفر‌هم‌روصندلی‌‌میگم‌خونه‌میخوام‌برا‌خرید‌میگن‌نداریم‌فقط‌این‌‌سه‌مورده‌‌رفتم‌خونه‌رودیدم‌برگشتم‌در‌بنگاه‌یکی‌منو‌کنارکشید‌وگفت‌دفترشون‌پراز‌خونه‌اس‌منتها‌فقط‌برا‌خودشون‌میخرن‌مفت‌میگن‌خریدار‌نیست‌وبه‌دیگری‌میفروشن‌گرون‌میگن‌‌خونه‌نیست.از‌خدا‌میخوام‌‌به‌حق‌این‌شبهای‌عزیزهر‌چه‌زودتر‌قیمت‌خونه‌سقوط‌کنه‌که‌این‌دلالهایی‌که‌خونه‌های‌مردم‌رو‌‌به‌اسم‌رکود‌مفت‌خریدند‌واین‌وضعیت‌رو‌درست‌کردند.سرمایشون‌به‌بادبره‌تا‌جوون‌بیچاره‌روکمی‌درک‌کنند‌واگذار‌هر‌دلالی‌که‌باعث‌گرونی‌میشه‌به‌خدا.

  • ناشناس

    من که ارسال نود شش تا حالا هی میگن قیمت میاد پایین به امید خدا ولی اینقدر رفته بالا اگه به قول شما میگن بیاد پایین هیچ تاثیری ندارد چون وقتی ملکی درسال نود و چهار وپنج مثلاً دویست و پنجاه بوده حالا شده چهارصد و پنجاه وپانصد اگه هم بیاد پایین نهایتا بیا پنجاه میلیون بیاد تو باز هم قدرت خرید نداری ملکی که در عرض دوسال دو برابر شده شما چقدر وقت دارین و میتوانید بیارین پایین مثل دوسال پیش چون همانطور که ملک رفته بالا باقی چیزها و وسایل هم رفته بالا شما بیایین فکر اساسی بکنید قیت کالاوارزها مهم رابیارین پایین تمام کاله واجناس میاد پایین الان تو بخوای قیمت ملک بیاری پایین نمیشه عزیزمن این یعنی دم مردم بستن وقتی آهن و مصالح ساختمانی وغیره دوسه برابر شده چطور ملک میاد پایین مگه بچه است بترسونی بگی نرو بیرون لولو میاد می‌بره الان ماشدیم همون جرات نمی‌کنیم ملک بخریم ماشین …نه…زن …نه تازه اون زمانها گذشت هیچکی نمیتونه مثلاً دوتا کالا را باهم بخره مگه تو خواب بتونی هم ماشینو وهم خانه بریم بمیریم بهتره …بااین‌همه نعمت و فراوانی