کد مطلب: ۵۲۴۰۵۸

عرضه مرغ با نرخ ۳۸ هزار تومان منطقی است؟

عرضه مرغ با نرخ ۳۸ هزار تومان منطقی است؟

محمدعلی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی، با اشاره به اینکه قیمت مصوب مرغ تغییری نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدعلی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی، با اشاره به اینکه قیمت مصوب مرغ تغییری نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه علت عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب توسط برخی مغازه داران‌مشخص نیست، افزود: کارگروه تنظیم بازار تاکنون تصمیمی برای افزایش قیمت مرغ نداشته است.

کمالی سروستانی ادامه داد: با وجود مشکلات متعدد، مرغداران جوحه ریزی را انجام می‌دهند، اما تا قیمت اصلاح نشود، بازار به ثبات نمی‌رسد و متاسفانه این صف ها، مصرف را تحریک می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت مرغ همچنان چند نرخی است، بیان کرد: با توجه به چندنرخی بودن قیمت مرغ در بازار، اعلام نرخ منطقی تنها راهکار ثبات بازار و برچیده شدن صف هاست.

وی افزود: زمانیکه قیمت مصوب غیرواقعی است، مرغ به هر طریقی سر از بازار آزاد در می‌آورد، درحالیکه با اصلاح قیمت و افزایش تولید نسبت به تقاضا، بازار به تعادل می‌رسد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان و مرغ گرم را ۲۳ هزار تا ۲۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه مرغ با نرخ‌های ۳۰ هزار، ۳۵ هزار و ۳۸ هزار تومان به هیچ عنوان منطقی نیست.

کمالی سروستانی درباره آخرین وضعیت تامین و تخصیص نهاده دامی بیان کرد: سامانه بازارگاه سهمیه مرغداران را به موقع اعلام کرده، حتی هفته گذشته یک نوبت نهاده ذرت و کنجاله از طریق پشتیبانی امور دام اعلام کرد که امیدواریم بازار هر چه سریع‌تر به ثبات برسد.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بجای وادرات بی رویه تولید داخل ظرفیت زیاد می کردید دولت توتوزیع نظارت می کرد بیشتر توزیع می کرد به صورت سراسری به خرده فروشی مشکل حل می شد مگه با واردارات بی رویه شکم ملت سیر می شه داخل تقویت می کردید

  • ناشناس

    هرچی دولتی توزیع کرد بازار خراب کرد خصوصی بیشتر توزیع می کرد مشکل حل میشه تسهیلات ارزان قیمت ونهاد ارزان می دادن