کد مطلب: ۷۱۷۶۴۹

قیمت نفت کاهشی شد

قیمت نفت کاهشی شد

امروز هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۶ درصد کاهش با نرخ ۹۲ دلار و ۹۰ سنت فروخته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبر افزایش بیش‌ازحد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا باعث کاهش قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه شد، اما نگرانی در مورد عرضه نفت، میزان این کاهش را محدود کرد.

به نقل از کالاخبر، هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۶۶ درصد کاهش به ۹۲ دلار و ۹۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۹۵ سنت معامله می‌شود.

آمار مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور حدود ۴.۵ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۱ اکتبر افزایش یافته‌است. این رقم بالاتر از ۲۰۰ هزار بشکه‌ای بود که تحلیلگران انتظار داشتند.

درحالی‌که افزایش ذخایر نفت خام ترس از رکود اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا را تقویت می‌کند، ادامه محدودیت در عرضه نفت قیمت آن را در یک محدوده کوچک نگه داشته‌است. کاهش تولید اوپک که از ماه نوامبر اجرایی می‌شود و همچنین تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه از ماه دسامبر، به نفع قیمت نفت خواهد بود.

خریداران نفت آمریکا منتظر مداخلات بیشتر جو بایدن در آستانه انتخابات میان‌دوره آمریکا در هشتم نوامبر هستند. بایدن هفته گذشته طرح خود برای فروش ۱۵ میلیون بشکه دیگر از ذخایر استراتژیک نفتی را اعلام کرد.

افزایش ارزش دلار هم بر بازار نفت تاثیر گذاشته‌است. شاخص دلار به ۱۱۰.۹۸ در برابر سایر ارزهای بزرگ دنیا رسیده‌است. بالا رفتن ارزش دلار تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد چون قیمت آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

درحالی‌که آمریکا هنوز هم از تصمیم اخیر ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید عصبانی است، اما کاخ‌سفید در روز سه‌شنبه از کمک عربستان به اوکراین در جنگ با روسیه استقبال کرد. بایدن که تحت انتقاد شدیدی به‌خاطر تورم بالا قرار دارد، به عربستان هشدار داده بود اتحاد او با روسیه و توافق برای کاهش عرضه نفت پیامدهایی به‌دنبال خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.