کد مطلب: ۱۶۶۷۶۶

قیمت نفت به ۶۰ دلار رسید

قیمت نفت به 60 دلار رسید

روز جمعه با حمایت بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفتی از تمدید توافق کاهش تولید، و با افت دلار از بالاترین مقادیر ۳ ماهه خود، قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کرد.

روز جمعه با حمایت بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفتی از تمدید توافق کاهش تولید، و با افت دلار از بالاترین مقادیر ۳ ماهه خود، قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کرد و قیمت بنچ‌مارک جهانی نفت برنت، به بالای ۶۰ دلار افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، طبق اعلام دبیر اوپک، عربستان سعودی و روسیه، قبل از دیدار سیاست‌گذاری ۳۰ نوامبر، حمایت خود را از تمدید توافق کاهش تولید به رهبری اوپک، به مدت ۹ ماه بیشتر از موعد اصلی، اعلام کردند. توافق فعلی اوپک و تولیدکنندگان مهم دیگر تا ماه مارس ۲۰۱۸ معتبر است.

قیمت نفت خام در روز جمعه با ۱.۹ درصد یا ۱.۱۴ دلار افزایش در ۶۰.۴۴ دلار به ازای هر بشکه تثبیت شد. قیمت این بنچ‌مارک نفتی قبلا در اواسط روز رکورد ۶۰.۵۳ دلار برای هر بشکه را هم ثبت کرده بود که بیشترین میزان آن از جولای ۲۰۱۵ و بیش از ۳۵ درصد بالاتر از حداقل قیمت ۲۰۱۷ این شاخص نفتی بود که در ماه ژوئن ۲۰۱۷ به آن دست یافته بود.

نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا جلسه خرید و فروش را با ۱.۲۶ دلار یا ۲.۴ درصد افزایش به پایان رساند و در قیمت ۵۳.۹۰ دلار برای هر بشکه تثبیت شد. این شاخص نفتی در طول این جلسه معاملات رکورد ۵۳.۹۸ دلار برای هر بشکه را برای خود ثبت کرد که بالاترین میزان آن از اوایل مارس تاکنون است.

این هفته قیمت نفت برنت ۴.۶ درصد رشد کرد، و به سومین سود هفتگی متوالی خود دست یافت. نفت آمریکا هم این هفته ۴.۷ درصد به قیمت خود افزود.

قیمت‌های نفت در شرایطی نزدیک به بالاترین سطح امسال خود معامله می‌شوند که نشانه‌هایی از محدودتر شدن بازار دیده می‌شود، تجدید حمایت‌ها از توافق کاهش تولید اوپک و تنش‌های عراق، باعث تقویت قیمت‌ها شده است.

هرچند در روز جمعه اعلام آتش‌بس بین نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگه کرد، نگرانی‌ها را تا حدودی کاهش داد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.