کد مطلب: ۴۳۷۷۶۶

اولین قیمت نفت پس از کاهش مجدد نرخ بهره / طلای سیاه باز هم ارزان شد

اولین قیمت نفت پس از کاهش مجدد نرخ بهره / طلای سیاه باز هم ارزان شد

پس از آنکه کاهش مجدد نرخ بهره در آمریکا نتوانست پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در بازارهای مالی را تسکین دهد، قیمت نفت باز هم کاهش یافت.

پس از آنکه فدرال‌رزرو برای دومین بار در یک ماه گذشته، با کاهش نرخ بهره موفق نشد، تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در بازارهای مالی را تسکین دهد، قیمت نفت در معاملات امروز به روند نزولی خود بازگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز به 32.02 دلار رسید. این در حالی است که هفته گذشته نفت خام برنت افت بیش از 20 درصد را به‌ثبت رساند.

همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت در اولین روز از معاملات هفتگی با قیمت 30.20 دلار معامله شد.

روز گذشته، فدرال‌رزرو، در یک جلسه اضطراری، نرخ بهره را از 1.25 درصد به 0.25 درصد کاهش داد. این بزرگ‌ترین کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در قرن 21 محسوب می‌شود. بزرگترین کاهش قبلی در زمان بحران مالی سال 2008 بود که نرخ بهره در ماه پایانی سال به میزان 0.75 درصد کاهش یافته بود.

بازار نفت از یک‌سو تحت تاثیر نگرانی‌ها از کاهش بیش از حد تقاضا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا قرار دارد و از سوی دیگر، عربستان سعودی با آغاز جنگ نفتی و افزایش عرضه برای مصرف‌کنندگان در سه قاره، به این نگرانی‌ها افزوده است.

به‌گفته مایکل مک‌کارتی، استراتژیست در موسسه سی‌ام‌سی مارکتس، درحالی‌که دولت‌ها در سراسر جهان تلاش‌های خود را برای کاهش و به‌حداقل رساندن پیامدهای اقتصادی ویروس به‌کار گرفته‌اند، توجه معامله‌گران به واکنش‌هایِ بیشتر بانک‌ مرکزی معطوف شده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.